مشاور عالی استاندار کرمانشاه گفت: عملیات مرصاد تسویه حسابی بین نیروهای اسلام و نیروهای کفر در پایان جنگ بود.
کد خبر: ۹۰۴۰۴۷۴
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، جعفر همتی که در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه سخن می‌گفت یادآور شد: دشمن در جنگ تحمیلی دچار سه اشتباه استراتژیک شد که اولین آن حمله به ایران بود. صدام می‌خواست در عرض یک هفته ایران را تسخیر و بخش‌های عرب نشین آن را جدا کند و این توهمی بود که صدام و هم پیمانانش دچار آن شدند.

وی ادامه داد: همچنین این تصور برای دشمنان بوجود آمده بود که اگر دست به اقدامی بزنند، مردم نیز از بدنه نظام جدا خواهند شد و می‌توانند پیروز باشند. موضوعی که کاملا برعکس رقم خورد.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه منافقین خدمات خوبی به صدام کردند، توضیح داد: آنها با نفوذ خود در کشور و نیز با آشنایی که با ایران داشتند اقداماتی کردند و نوکری خود را به استکبار نشان دادند، اما عملیات مرصاد تسویه حسابی بین نیروهای اسلام و نیروهای کفر در پایان جنگ بود.

وی افزود: دشمن در اشتباهی دیگر پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران را ناشی از ضعف ایران تلقی کرد، لذا از ۳۱ تیر حملات گسترده‌ای را علیه کشور ما آغاز کرد، چراکه که فکر می کردند نیروهای ما توان مقابله را ندارند. طبق گزارش داخلی سازمان نفاق، سران منافقین در ۳۱ تیر تمام نیروهای خود را از سراسر دنیا فراخواندند و پس از برگزاری جلسه و تجهیز آنان، دو روز بعد به سمت کرمانشاه حرکت کردند.

همتی خاطرنشان کرد: صدام با حدود دو میلیون سرباز و نیرو نتوانست در جنگ تحمیلی درمقابل ایران بایستد و منافقین توهم داشتند که با پنج هزار نیرو می‌توانند ایران را به تصرف خود درآورند. پس از این اعلام امام راحل(ره) خیل عظیمی از مردم ایران به سوی کرمانشاه راهی شدند.

وی با بیان اینکه در عملیات مرصاد هزار و ۳۰۴ نفر از منافقین کوردل به هلاکت رسیدند.نیروهای اسلام تا حدود یک ماه پس از این عملیات در کوه‌ها و جاده‌های کرمانشاه اقدام به دستگیری و هلاکت نیروهای منافقین می‌کردند، لذا آماری که منافقین از کشته‌های خود می‌دهند بسیار بیش از آن است.

همتی گفت:دراین عملیات طومار نفاق بطور کامل پیچیده شد. نیروهای انقلاب در عملیات مرصاد درسی به منافقین دادند که تاکنون جرات اقدام علیه جمهوری اسلامی را پیدانکرده‌اند و امروز آنان در جایگاه ذلت و ایران در جایگاه اقتدار است.

ارسال نظرات