سید ساجد یعقوبی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل،
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: میزان کشف انواع مواد مخدر در این استان امسال ۱۱۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۰۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
کشف مواد مخدر در اردبیل ۱۱۵ درصد افزایش یافت
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ناصر عتباتی عصر دیروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل افزود: پارسال هشت هزار و ۴۵۷ فقره پرونده مرتبط با مواد مخدر و روانگردان در مراجع قضایی تشکیل شد که در مقایسه با سال ما قبل آن ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: تلاش بر این است تا آن عده از حمل کنندگان مواد مخدر را که میزان آن اندک و برای مصرف خود بوده از چرخه قضایی خارج کنیم و برای این منظور نیازمند ایجاد یک مرکز استاندارد در اردبیل هستیم.

عتباتی همچنین از انهدام یک شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر در استان اردبیل در هفته گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار داشت: تاکنون پنج نفر از اعضای این شبکه که اقدام به قاچاق مواد مخدر بین کشور‌های همسایه ایران شامل گرجستان و جمهوری آذربایجان می‌کردند دستگیر شده اند که ۲ نفراز آن‌ها اتباع آذری هستند.

دادستان اردبیل گفت: حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر، مسئولیت ارگان‌های ذیربط و دست اندرکاران مبارزه با اعتیاد را سنگین‌تر کرده است.

وی افزود: اکنون شناسایی اموال قاچاقچیان و ضربه زدن به آن‌ها را در استان اردبیل در اولویت قرار داده و با هماهنگی نیرو‌های سپاه، انتظامی و مرزبانی به واسطه شناسایی و رد زنی محموله‌های مواد مخدر، ضربه‌های مهلکی بر پیکر قاچاقچیان وارد می‌شود.

عتباتی تاثیر خانواده‌ها و مردم را در موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد غیرقابل انکار دانست و گفت: همکاری آگاهانه و هوشیارانه مردم می‌تواند موفقیت را در این مبارزه سخت دوچندان کند.

وی وضعیت استان اردبیل را در ارتباط با مواد مخدر در مقایسه با بیشتر نقاط کشور بطور نسبی مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: باید برای ادامه این وضعیت و کاستن از میزان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از مواد مخدر بیش از پیش تلاش کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار