خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی:
مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: یکی از بزرگترین رخداد های استان در سال جاری کنگره سرداران شهید و ۲۰۰۰ شهید استان است که نماد وحدت همه جانبه مردم و مسئولین است.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۳۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر محمدرضا فخر در نشست اعضای ستاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بشرویه گفت: یکی از بزرگترین رخداد های استان در سال جاری کنگره سرداران شهید و ۲۰۰۰ شهید استان است که نماد وحدت همه جانبه مردم و مسئولین است.

وی افزود: اگر اکنون در تمامی عرصه های کشور روش جهادی و نگاه به رشادت های شهدا را داشته باشیم و سرلوحه کارمان قراردهیم تمام مشکلات حل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر اکنون رویه ۸ سال دفاع مقدس را پیش بگیریم و مردم در کنار مسئولین گام بردارند تمام مشکلات جامعه و با رهنمود های مقام معظم رهبری حل خواهد شد.

فخر افزود: آرامشی که در جلسات و یادواره شهدا بر دل و قلوب مسلمانان می گذارد در هیچ مجلسی احساس نخواهد شد و این عنایت خود شهدا به مردم و جامعه است.

کوتاهی در راستای خدمت به شهدای گمنام اصلاً باور کردنی نیست/ 132 شهید گمنام مهمان 51 نقطه استان خراسان جنوبی

وی بیان داشت: هم اکنون 132 شهید گمنام مهمان 51 نقطه و شهرهای استان خراسان جنوبی هستند که وظیفه همه ما است تا میزبان خوبی همچون خود شهدا برایشان باشیم.

دکتر فخر خاطرنشان کرد: متأسفانه خیلی از کوتاهی در راستای خدمت به شهدای گمنام اصلاً باور کردنی نیست و بعضاً مشاهده شده بعضی از دستگاه و مجریان امر تاکنون کوتاهی های زیادی داشته اند.

مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: در راستای اجرا و عملیات ساخت و نصب المان های شهدای گمنام شهرهای بشرویه و ارسک متأسفانه پیمانکار کوتاهی زیادی کرده است که حتماً برخورد خواهد شد.

فخر افزود: در باب اقدامات فرهنگی نیز دانشنامه دفاع مقدس را به همت بسیجیان و جوانان استان شروع کرده ایم که قرار است تمام آثارشهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس را به صورت مقاله و مستندات تهیه و تنظیم کنیم.

وی عنوان داشت: شهر ارسک به عنوان شهر رزمندگان در استان خراسانی جنوبی شناخته شده است که بیشترین رزمنده وافراد مهم تاثیرگذار در 8 سال دفاع مقدس را دارد و امید داریم طرح باغ موزه دفاع مقدس و رزمندگان را بتوانیم به کمک مسئولین محلی در این شهر راه اندازی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی همچنین از طرح گردشگری تعالی بخش خبر داد و گفت: گردشگری تعالی بخش یکی دیگر از اهداف حفظ آثارو ارزش های دفاع مقدس است که با همکاری بسیج می توان اردوهای یک روزه از مناطق زیارتی استان و به خصوص حوزه های تاثیرگذار در جنگ را در دستور کار قرار داد.

وی نیز در پایان از مراحل نصب گنبد مزار شهدای گمنام شهر بشرویه بازدید و برای تکمیل آن قول مساعد داد.

فخر ادامه داد: برای این گنبد 20 میلیون تومان هزینه شده است و تنها مراحل نصب و تکمیل خود گنبد توسط بسیج سازندگی مجری این طرح هزینه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها