مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به صدقه پرداختی مردم نوع دوست استان در سال جاری گفت: در سه ماهه نخست امسال ۵۱۵ میلیون تومان صدقه از صندوق صدقات کمیته امداد جمع آوری شد.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۴۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرسول شیخی زاده، اظهار کرد: مردم خیرخواه استان کردستان از طریق پرداخت صدقات ۵۱۵ میلیون تومان در سال جاری به نیازمندان کمک کردند.

شیخی زاده، کمک به درمان و بهداشت مددجویان، ارائه خدمات ویژه به سالمندان، پرداخت وام‌های ضروری به نیازمندان، پرداخت کمک‌های موردی، کمک به تحصیل دانشجویان، ذانش آموزان نیازمند، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند و کمک به تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان با اعتبار ۲۹۵ میلیون تومان در سرفصل حمایت و سلامت هزینه شده است.

وی بابیان اینکه یکی از فعالیت‌های این نهاد، جذب و توسعه مشارکت‌های مردمی باهدف هدایت کمک‌ها به سمت نیازمندان جامعه است، عنوان کرد: ۵۷ درصد این صدقات در حوزه حمایت و سلامت، ۱۲ درصد در حوزه فرهنگی، ۲۱ درصد در حوزه مسکن و ۱۰ درصد در حوزه تعامل با خیریه‌ها هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، میزان هزینه کرد حوزه فرهنگی را ۶۱ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این میزان کمک صرف تامین هزینه‌های ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون‌های فرهنگی و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، اردویی و تربیتی به مددجویان شده است.



وی همچنین گفت: ۱۰۸ میلیون تومان از محل صدقات مردمی صرف کمک به خرید و ساخت مسکن مددجویان شهری و کمک به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان روستای و ۵۱ میلیون تومان نیز برای کمک به نیازمندان از طریق تعامل با موسسات خیریه اختصاص یافته است.


شیخی زاده، با بیان اینکه صددرصد کمک‌های جمع‌آوری‌شده صرف کمک به نیازمندان این استان و شهرستان محل جمع‌آوری خواهد شد، خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد در سطح این استان بهره‌مند هستند که در کنار خدمات این نهاد، مشارکت و کمک‌های خیران می‌تواند در رفع مشکلات مختلف نیازمندان مؤثر باشد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات