خبرهای داغ:
لشکر المهدی (عج) استان فارس در عملیات مرصاد، از ایلام تا شهر کرند غرب را طی چند ساعت پاک‌سازی و به پشتیبانی از نیرو‌های حاضر در عملیات پرداخت.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۶۸
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، در حالی که عراق با بازپس‌گیری اغلب مناطقی که طی سال‌های گذشته از دست داده بود می‌رفت تا با اقدامات بعدی صحنه نبرد را بیش از پیش به نفع خود تغییر دهد. پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران در تاریخ ۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ موجب شد ارتش عراق در اقدامی شتاب زده، منطقه خوزستان را بار دیگر مورد هجوم گسترده قرار داده و تا جاده اهواز ـ خرمشهر پیشروی کند و خرمشهر را نیز در معرض تهدید قرار دهد.

این تهاجم عراق که ۲ بار دیگر نیز تکرار شد با مقاومت شدید سپاهیان اسلام خنثی و ارتش عراق تا مرز، عقب رانده شد. به این ترتیب، دشمن در حالی که از تصرف خوزستان ناامید شده بود، تهاجم دیگری را در تاریخ ۳ مردادماه ۱۳۶۷ از طریق مرکز کرمانشاه و با به کارگیری نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) آغاز کرد و در حالی که اغلب یگان‌های ایران در جبهه جنوب مستقر بودند، تا تنگه چهار زبر (بین اسلام‌آباد و کرمانشاه) پیشروی کرد. در پی حرکت دشمن، قوای خودی به سرعت وارد عمل شده و با انجام عملیات موسوم به «مرصاد» به مقابله با منافقین برخواستند.

از اهداف عملیات مرصاد که انهدام عناصر ضد انقلاب (منافقین) که در نهایت این گروهک با شکست سنگین روبرو شد و پس به کشته شدن ۲ هزار نفر و اسارت ۲۵۰ نفر از نیروهای منافقین این گروهک خاک ایران را ترک و به عقب رانده شدند تا یک لکه سیاه و ننگین دیگر بر پیشانی آنها نقش ببندد.

در این عملیات لشکر همیشه پیروز المهدی (عج) استان فارس در راستای اخبار رسیده مبنی بر عملیاتی توسط منافقین در آبادان مستقر شدند و بعد از اطلاع از حمله منافقین از غرب و درگیری در کرمانشاه لشکر المهدی (عج) سریع نیروهای خود را به غرب رساندند.

فرماندهان و رزمندگان لشکر المهدی (عج) و به محض مطلع شدن از حمله منافقین دستور یافتند تا سریع به غرب منتقل شوند و در این زمان به دلیل حساسیت موضوع فرماندهان با بالگرد زودتر از رزمندگان وارد منطقه شدند.

فرماندهان و رزمندگان لشکر المهدی (عج) بلافاصله از فرودگاه ایلام تا شهر کرند غرب را از وجود منافقین پاکسازی کردند.

بیشتر پاک‌سازی‌ها توسط لشکر المهدی (عج) استان فارس انجام شد و شهر ایلام نیز توسط نیروهای استان فارس کاملا پاکسازی شد. همچنین نقش هوانیروز در این عملیات بسیار خوب بود و نیروها از خودگذشتگی زیادی از خود نشان دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها