امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه در گذشته عملکرد سلیقه‌ای موجب نارضایتی مردم در خدابنده شده است؛ گفت: البته راه‌‌اندازی سامانه و عملکرد درست موجب شده است که مردم نیز از عملکرد رضایت داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۷۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان؛ حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی در جریان بازدید اصحاب رسانه استان از پروژه‌های موقوفه شهرستان خدابنده اظهار کرد‌: وقف قبل از اسلام نیز بوده است و دین مقدس اسلام وقف را ساماندهی کرده است.

 

امام جمعه قیدار وقف را یک دوراندیشی برای امور مختلف عنوان کرد و گفت: در واقع وقف مصداق بارز باقیات صالحات است و پیام آن نیز این است که نمی‌توان به مال دنیا امید بست؛ چون فانی است؛ ولی وقف ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه وقف در واقع تبدیل مال به ارز مسافرتی است؛ گفت: در واقع واقفان اصلی خود ائمه معصومین(ع) هستند که باید از آنها الگو بگیریم.

*۶ دانگ شهر قیدار موقوفه است

موسوی با اشاره به اینکه قیدار نبی(ع) در واقع شهر ۶دانگ موقوفه است؛ تصریح کرد: طبق اسناد وقفی موجود این شهر در سال ۶۵۴ هجری قمری وقف شده است.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه برخی به بهانه اینکه شهر قیدار موقوفه است؛ اظهار می‌کنند که مردم از این موضوع ناراحت هستند و یا نمی‌توان در وقف سرمایه‌گذاری کرد؛ افزود: اجاره پرداختی در شهر بسیار کم است و البته شرایط حضور سرمایه‌گذار نیز فراهم شده است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد گذشته در شهرستان و عملکرد سلیقه‌ای موجب نارضایتی مردم شده است؛ بیان کرد: البته راه‌‌اندازی سامانه و عملکرد درست موجب شده است که مردم نیز از عملکرد رضایت داشته باشند.

موسوی از کمک اوقاف به نیازمندان از محل عواید موقوفات خبر داد و بیان کرد: همین ساخت مسکن برای فقرا و هزینه‌کرد عواید در محل خود موجب اعتماد بیشتر مردم می‌شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه اوقاف در اینجا در دو بخش فعالیت دارد که یکی از آنها بحث پذیره‌ها است؛ تصریح کرد: نمونه این امر ساخت تالار احسان است‌.

وی همچنین به اقدامات اوقاف در بخش خدماتی از جمله بیمارستان اشاره کرد و گفت:همین امر نیز موجب ارائه خدمات بهتر به مردم شده است.

*توقف طرح توسعه قیدار نبی (ع)

موسوی در ادامه به تعامل بیشتر دستگاه‌های ذیربط در اجرای طرح جامع آستان مقدس امامزادگان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد توقف اجرای طرح حرم قیدار نبی (ع) هستیم در صورتی که اختلافات دستگاه‌های ذیربط این حوزه به گذشته مربوط است که پیشنهاد داریم با تعامل این امر حل شود.

امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه طرح جامع قیدار نبی ( ع) نهایی و به تهران ارسال شده است؛ تصریح کرد: امید می‌رود تا با حل اختلافات شاهد رضایت مردم باشیم.

وی به نیازهای شهرستان در حوزه موقوفات نیز اشاره کرد و گفت: وقف در حوزه درمانی و علمی نیاز شهرستان است که باید خیران نسبت به این امر همت بیشتری داشته باشند.

موسوی با اشاره به آمار بالای مدارس تخریبی شهر قیدار گفت: از همین رو نیاز داریم که در این حوزه نیز خیران ورود پیدا کنند.

ارسال نظرات