مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: به دلیل نبود مدیریت جهادی و نگاه درونزا نتوانستیم از این ظرفیتها استفاده کنیم همچنین اشتباهات ۴۰ ساله در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها و چانه زنی های غیرکارشناسی نمایندگان مشکل ساز شده است.
کد خبر: ۹۰۴۰۶۹۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، داوود گودرزی مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور روز گذشته در طرح ولایت دانشجویی استان کرمان با اشاره به این که بعد از پایان جنگ به دلیل ساخت و سازهای زیرساختی و بالارفتن هزینه های عمرانی ، تورم شدت یافت ، یادآور شد : اما در حال حاضر بدون فعالیت عمرانی خاصی، قیمت ها یک دفعه رشد پیدا کرده است.

وی وابستگی به نفت را یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کنونی دانست و تشریح کرد: خام فروشی فاجعه است و دولت وابسته به نفت، تنبل می شود.

وی با بیان این که با قراردادهای IPC آقای زنگنه به چاه فروشی رسیدیم، تاکید کرد: علیرغم وجود نقدینگی ۱۴۰۰۰۰۰ میلیارد تومان در کشور، وزیر نفت میگوید پول در کشور نیست و ما باید چاه نفت را به توتال بدهیم، شما نفت را از انحصار خارج کنید تا همه مردم بتوانند مثل توتال مشارکت کنند و می بینید که مردم می آیند.

کشوری که ساحل دارد نباید بیکار داشته باشد

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور فراوری نفت را باعث اشتغالزایی و سودهی دانست و ابراز داشت: ما ۱۵ میلیون جوان آماده به کار داریم و  در دنیا در ۴۰ رشته علمی جز ۱۰ کشور برتر هستیم همچنین یک بازار مصرف ۸۰ میلیونی که با احتساب کشورهای همسایه به ۵۰۰ میلیون نفر می رسد را داریم.

وی ادامه داد: کارشناسان می گویند که کشوری که ساحل دارد نباید بیکار داشته باشد اما می بینیم سواحل مکران که توسط رهبری هم مطرح شد و اگر رونق داده شود از دبی هم بهتر خواهد بود ولی متاسفانه رها شده است.

به دلیل عدم مدیریت جهادی و نگاه درون زا نتوانستیم از ظرفیتهای موجود استفاده کنیم

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: به دلیل نبود مدیریت جهادی و نگاه درونزا نتوانستیم از این ظرفیتها استفاده کنیم همچنین اشتباهات ۴۰ ساله در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها و چانه زنی های غیرکارشناسی نمایندگان مشکل ساز شده است.

گودرزی عدم مبارزه با فساد را یکی دیگر از دلایل وضعیت اقتصادی کشور دانست و بیان داشت: رهبری فرمان ۸ ماده ای به سران قوا دادند و ۱۳۶ بار راجع به چگونگی مبارزه با فساد صحبت کردند.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد ۸۰ درصد در دولت و مجلس و ۲۰ درصد در قوه قضائیه است.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور درخصوص راهکار مبارزه با فساد عنوان کرد: برای مبارزه با فساد باید انسان و کاغذ از مسائل تجاری و اقتصادی حذف شود و سامانه های الکترونیک ایجاد شود تا همه چیز شفاف گردد.

گودرزی در تشریح سومین دلیل وضعیت امروز بیان کرد: رفتارهای فرهنگی غلط مانند تجمل گرایی، مصرف زدگی، عدم کار مولد کاهش وجدان کاری از دیگر دلایل وضعیت امروز است که فقط به دست مردم حل می شود.

جنگ امروز، جنگ اقتصادی است 

وی ادامه داد: جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و همانطور که در زمان جنگ در کنار ارتش کلاسیک بسیج مردمی وارد شد، اکنون نیز شرایط همین گونه است و همه باید دست به دست هم دهیم.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور تشریح کرد: تحریم های اوباما به فلج کننده مشهور بودند و می خواستند که در مدت ۶ماه ایران را فلج کنند ولی به لطف خدا و همت مردم و مسئولین و رهبری ناکام ماندند.

وی تصریح کرد: دشمن پس از فتنه ۸۸ فهمید که مردم و حاکمیت از هم جدا نیستند پس با تهاجم فرهنگی و تغییر باورهای جوانان تا حد ناامیدی به آینده و پشیمانی از گذشته و بی تفاوتی نسبت به مسائل کشور، تلاش دارند که پروژه جداسازی مردم از حاکمیت را پیش ببرند.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار داشت: دشمن در فضای مجازی پروژه بی اعتمادسازی مردم نسبت به مسئولین را پیش گرفته است و متاسفانه برخی مسئولین هم با عملکرد خود این هدف دشمن را تقویت کرده اند.

آمریکا با خروج از برجام به دنبال افزایش تحریم ها و بالا بردن نارضایتی مردم از نظام است

وی گفت: دلیل خروج آمریکا از برجام این بود که بتواند تحریم ها را بیشتر کند و نارضایتی مردم از نظام را در شرایط فعلی بالا ببرد.

گودرزی تاکید کرد: به نظر آمریکایی ها یا مردم به خیابان ها می آیند و اینقدر در خیابانها می مانند تا این نظام سقوط کند، یا حداقل اینقدر به نظام فشار بیاورند تا نظام مجبور به امتیازدهی به آنها بشود.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با ابراز امیدواری از شکست دشمن بیان داشت: پیش از این در داخل و خارج لبنان به حزب الله می گفتند سلاح را تحویل بده تا اسرائیل اینقدر ما را اذیت نکند ولی حالا میبینیم حزب الله به پشتوانه رای مردم نماینده مجلس و نخست وزیر معرفی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات