خبرهای داغ:
فرماندار مراغه در آیین افتتاح نمایشگاه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در تالار صوفی این شهرستان با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از آسیب های ناشی از سو مصرف مواد مخدر گفت: فرهنگ سازی و پیشگیری از اعتیاد باید به صورت محله محور و توسط نهادهای متولی امر انجام شود.
کد خبر: ۹۰۴۰۷۹۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید شکری افزود: آگاهسازی و اطلاع رسانی خانواده ها در قالب برگزاری همایش ها و نمایشگاه های محله محور در زمینه پیشگیری از اعتیاد ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود معضل اعتیاد در جامعه به ویژه در بین جوانان، آگاهسازی و روشنگری در زمینه آثار سوء مصرف این مواد افیونی باید در راستای کاهش تقاضا برای مصرف آن ها باشد.
شکری اضافه کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر و معضل اعتیاد باید تابوهای موجود در این زمینه شکسته شده و برای آحاد مردم و خانواده آگاهسازی بیش از پیش انجام شود.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این آیین با اشاره به لزوم اجرای حرکت های فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد گفت: آموزش، پیشگیری و اطلاع رسانی از رویکردهای این دانشکده در این راستاست.
اصغر تنومند افزود: برای تحقق هدف مبارزه با اعتیاد، همکاری و همیاری درون و برون بخشی ادارات و نهادهای متولی امر ضروری است.
وی ادامه داد: تحقق پیشگیری از اعتیاد نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق مطبوعات و رسانه ها و نیز همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی است.
تنومند اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی مراغه آماده حمایت از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد است.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزکشی مراغه نیز با اشاره به افزایش نگران کننده اعتیاد در بین جوانان گفت: متاسفانه در سال های اخیر، تقاضا برای مواد مخدر در بین جوانان افزایش داشته و این امر هشداری جدی برای جامعه است.
احمد مجتهدی افزود: با وجود مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد و نیز تلاش های انجمن های خیریه و کمپ های ترک اعتیاد، آمار معتادان به ویژه جوانان در حال افزایش است.
وی ادامه داد: در این راستا باید تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان با مشارکت فعال در زمینه فرهنگ سازی، در زمینه کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر در بین جوانان تلاش مضاعفی انجام دهند.
مجتهدی اضافه کرد: این دانشکده در راستای آگاهسازی و پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر، به ازای هر بلوک جمعیتی، یک روانشناس مهارت های اجتماعی را آموزش می دهد.
نمایشگاه پیشگیری از سو مصرف مواد مخدر در تالار صوفی مراغه توسط معاونت بهد اشتی دانشکده علوم پزشکی و با مشارکت بهزیستی، مراکز گذری ترک اعتیاد و نیروی انتظامی از امروز به مدت دو روز در نگارخانه صوفی مراغه دایر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها