وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مردم ایران اسلامی شرایط امروز کشور را همانند چهار دهه گذشته به پله‌های ترقی تبدیل خواهند کرد.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۲۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مردم ایران اسلامی شرایط امروز کشور را همانند چهار دهه گذشته به پله‌های ترقی تبدیل خواهند کرد.

 

مردم ایران شرایط امروز را به پله ترقی تبدیل خواهند کرد

 امیر سرتیپ «امیر حاتمی» ظهر شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد، بابیان اینکه ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی بارها در طول چهل سال گذشته شرایطی چون امروز را تجربه کرده‌اند، افزود: بی‌شک، مردم ایران اسلامی شرایط امروز کشور را همانند چهار دهه گذشته به پله‌های ترقی تبدیل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: شرایطی که امروز پیش روی ملت ایران قرار دارد، شرایط خاصی است و می‌توان از این شرایط با مدیریت جهادی بهره کافی برد و آن را به فرصت تبدیل کرد، هرچند معتقدیم نباید از تهدیدهای این فضا نیز غافل بود.

این مسئول با تأکید بر اینکه مردم ایران اسلامی در گذشته پایمردی خود را در برابر ظلم بیگانگان نشان داده و اجازه زورگویی به ایادی شرق و غرب نداده‌اند و این بدان معنی است که امروز نیز این ایستادگی و پایمردی ادامه خواهد داشت، ادامه داد: معتقدیم حق مسلم ملت شهیدپرور ایران اسلامی است که در بهترین شرایط و مبتنی بر داشته‌هایش زندگی کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بابیان اینکه ملت ایران با حضور خود درصحنه‌های مختلف ثابت کردند که هیچ‌گاه زیر بار حرف زور نرفته و نخواهند رفت، اظهار کرد: امروز برای همه روشن است که این دشمن یک دشمن قسم‌خورده است.

امیر سرتیپ حاتمی در ادامه با اشاره به اینکه موضع فعلی دشمن حاصل یک محاسبه غلط است و این محاسبه به شکست نقشه‌ها و تدابیر آن‌ها خواهد انجامید، افزود: همه این محاسبه‌های غلط دشمن به این مهم ختم خواهد شد که ملت ایران از شرایطی که امروز برایش ایجادشده است، به‌عنوان یک پله ترقی استفاده کرده و پیروزمندانه از آن خارج خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه بی‌شک شرایطی که امروز در آن قرار داریم، با سختی‌های زیادی نیز همراه خواهد بود و ما هیچ‌گاه این سختی‌ها را کتمان نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز دشمن به دنبال تحقق آن برآمده، محروم کردن ملت ایران از حق طبیعی است که این حق شامل هر ملتی می‌شود، بنابراین تلاش دارند تا ما را از کسب درآمد به‌واسطه فروش منابع، محروم کنند که هیچ‌گاه به این اهداف شوم دست نخواهند یافت.

وزیر دفاع  افزود: همگان برای مقابله با شرایط تحمیلی دشمن برای مختل کردن سیتم اقتصادی کشور و همه کسانی که کار اقتصادی می‌کنند باید همکاری کنند تا مشکلات حل شود.

امیر سرتیپ حاتمی ابراز کرد: کار تولید در شرایط فعلی یک مبارزه است و همه باید به سراغ مشکلات  بروند.

وی بر تامین نیاز ارزی تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: تغییر شرایط نیازمند بلوغ است که درک آن نیازمند فکر و تحمل است.

حاتمی افزود: شورایی با تصویب مقام معظم رهبری به نام شورای هماهنگی اقتصادی نظام جمهوری اسلامی با عضویت سران سه قوه و دیگر مدیران کشوری ایجاد شده و فرماندهی شرایط خاص را بر عهده گرفته و همه اختیارات به آن واگذار شده است.

وی همچنین به تشکیل ستادی ذیل شورای هماهنگی اقتصادی نظام با نام ستاد مقابله با تحریم اشاره کرد و افزود: در این ستاد بخشی از دغدغه‌های نظارتی در آن بررسی می‌شود که  در این میان تشکیل هر دو شورا در استان باید جدی گرفته شود.

وزیر دفاع گفت: ما در شرایط متفاوت قرار داریم و این شرایط هر چند فرصت  است ولی تهدیداتی هم دارد و اگر به تهدیدات شرایط موجود توجه نشود؛ می‌تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد. 

حاتمی گفت: این بار دشمن عریان‌تر از هر زمانی وارد عمل شده و امروز شناخت دشمن راحت تر است و دقیق‌تر از هر زمان دیگری می‌توان دشمن را شناخت.

وی بیان کرد: شرایط موجود سختی‌هایی خواهد داشت ، چرا که دشمنی وجود دارد که می‌خواهد سخت‎هایی را برای ملت ایران ایجاد کند و حقوق ملت ایران را زیر پا بگذارد.

وزیر دفاع بر ایستادگی در مقابل دشمن برای تحمیل سختی‌ها به مردم ایران اشاره کرد و افزود: ما در مقابل این ظلم خواهیم ایستاد، این حق مردم ایران است که بتوانند زندگی خوب داشته باشند.

ارسال نظرات