دادستان شهرستان: آبروی افراد در شرع و قانون محترم است و هیچکس نمیتواند بدون دلیل مدغن به آن تعرض کند.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۳۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری ؛ کارگاه آموزشی ضابطین قضایی با حضور دادستان محترم شهرستان فارسان و 120  نفر از ضابطین بسیج در حسینیه الزهرا در سپاه ناحیه فارسان برگزار گردید.

در اين كارگاه آموزشي دادستان شهرستان فارسان گفت: قطعا یکی از مهمترین بازو‌های همکار دستگاه قضایی نیروی انتظامی و در مواردی اطلاعات سپاه بسیج و کسانی هستند که در قانون تعریف شدند و در این زمینه تعامل و هم افزایی باید تقویت شود. به لحاظ حقوقی ضابطین قضایی بر دو دسته تقسیم می‌شوند، ضابطین عام قضایی و ضابطین خاص قضایی. البته نوع سومی‌هم برخی از حقوقدانان مطرح کردند به نام ضابطین نظامی، در هرصورت باید گفت که فلسفه وجود ضابطین قضایی جهت حفظ و اعاده نظم عمومی با انجام اقدامات لازم در خصوص جرائم مشهود می‌باشد.

دادستان شهرستان فارسان با اشاره به بحث نظارت بر آموزش ضابطان که در قانون تصریح شده است، گفت: این آموزش ها باید افزایش یابد چرا که هر چقدر دانش حقوقی آن‌ها بیشتر باشد، موفق‌تر عمل خواهند کرد.

آقای قربانی در ادامه عنوان کرد: ضابطین همیشه مورد حمایت قانون بوده و خواهند بود اما باید به این نکته توجه داشته باشند که تا جرمی برای آنها مشهود و محرض نباشد هیچگاه نباید وارد شوند چرا که آبروی افراد هم در شرع و هم در قانون محترم است و هیچکس نمی تواند با حدث و گمان و بر اساس شنیده ها اقدام کند.

ارسال نظرات