لخظه‌ای با خادمان حرم مطهر رضوی در مراسم استقبال از زائران حضرت رضا (ع) در راه آهن مشهد مقدس؛
خادمان حرم مطهر رضوی همانند عرشیان با تمام وجود دور سر زائران این امام رئوف به رسم ادب و احترام می‌گردند تا رضایت سلطان خراسان حضرت شمس و شموس (ع) را کسب نمایند و به واسطه همین نوکری مخلصانه تا آخر عمر، غلام بارگاه حضرت رضا (ع) باقی بمانند و با جان و دل به زائران آستان مبارک ثامن الحجج (ع) خدمت کنند.
کد خبر: ۹۰۴۰۸۵۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ جمعی از خادمان کفشداری حرم مطهر رضوی برای استقبال از زائران حضرت ثامن الحجج (ع)، ساعت ۸ صبح در مقابل ورودی سالن راه آهن مشهد به صورت کاملا منظم و منسجم همراه با شاخه گل، گلاب و اسپند مستقر شدند و به محض ورود زائران به سالن مذکور از آن‌ها با بسته‌های متبرک، شاخه گل و عطر رضوی استقبال کردند.

زائران حضرت رضا (ع) زمانی که با استقبال پرشور خادمان حرم مطهر رضوی و در فضایی مملو از جمعیت مواجه شدند، از شوق دیدار خادمان حضرت رضا (ع) ناخواسته اشک در چشمانشان حلقه زد و با حال و هوای زیبای معنوی سفر خود را در مشهد مقدس آغاز کردند.

حال و هوای معنوی با استشمام عطر رضوی

خانم مرادی یکی از زائران حضرت رضا (ع) است که همراه با دخترش از استان تهران به سفر مشهد مقدس مشرف شده و در گوشه‌ای از سالن، به تماشای مراسم استقبال از زائران ایستاده است که درباره سفرشان به مشهد می‌گوید: بنده سال گذشته همراه با خانواده برای ولادت حضرت امام رضا (ع) با قطار به مشهد مشرف شدیم و امسال هم حضرت شمس و شموس (ع) همزمان با ولادت‌شان من و دخترم را مجددا برای زیارت به مشهد مقدس دعوت کردند.

وی لحظه پیاده شدن از قطار و ورود به سالن انتظار ایستگاه راه آهن را، بسیار رویایی توصیف می‌کند و ادامه می‌دهد: زمانی که از قطار پیاده و وارد سالن ایستگاه راه آهن شدم و مورد استقبال خادمان حضرت رضا (ع) قرار گرفتم؛ حال و هوای خاصی بر من حاکم شد و حقیقتا لحظه دریافت نبات و نمک متبرک از خدام و استشمام عطر خوش گلاب و اسپند و همچنین جمعیت حاضر در سالن، خودم را در مکان مقدس حرم مطهر رضوی احساس کردم.

زائر تهرانی حضرت رضا (ع) تنها خواسته‌اش از امام مهربانی‌ها فقط سلامتی وجود خود و خانواده‌اش است.

دل ملتهب و قطره‌ای اشک شوق

حسین نجاتی متولد مشهد مقدس است، اما در استان تهران زندگی می‌کند و در سالروز ولادت امام رضا (ع) برای زیارت این امام همام همراه با خانواده با قطار به مشهد مقدس سفر کرده است و اکنون در سالن مملو از زائران و مجاوران، منتظر اعضای خانواده‌اش است که با او هم کلام می‌شوم و اظهار می‌کند: بنده همراه با خانواده برای پابوسی امام رضا (ع) به مشهد سفر کردم و به محض اینکه به ایستگاه راه آهن مشهد رسیدم، یک دفعه با استقبال عظیم خادمان حضرت رضا (ع) مواجهه شدیم.

وی تحت تاثیر فضای شلوغ و معنوی مراسم استقبال خدام از زائران قرار گرفته است و اضافه می‌کند: تمام وجودم به یک دفعه با مشاهد استقبال خدام از زائران و عظمت و خضوع این برنامه مذهبی ملتهب و بی‌اختیار اشک از چشمانم جاری شد و برای یادگاری، چند عکس و فیلم با گوشی گرفتم تا انشاءالله این خاطره بی‌نظیر از مشهد برای من ماندگار باشد.

زائر حرم مطهر رضوی، حضرت رضا (ع) را برای مردم مشهد یک پشتوانه بسیار قوی می‌داند و همراه با بغض و چشم‌های اشک آلود می‌گوید: امیدوارم که امام رئوف از من رو سیاه نظرشان برنگردد تا همیشه مرید و ارادتمند ایشان باقی بمانم.

چشم انتظاری خادمان حضرت رضا (ع) در ایستگاه راه آهن

خادمان حضرت رضا (ع) بر روی صندلی‌ها نشسته و در انتظار توقف قطار دیگری هستند تا مجددا از مسافران این قطار که برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مشرف می‌شوند استقبال کنند و علاوه‌بر آن سالروز ولادت امام رضا (ع) را با اهدای گل، نبات متبرک و عطر رضوی، به مسافران تبریک عرض نمایند.

تاثیر پذیری خادمان از اشک شوق زائران

سید اصغر طباطبایی؛ خادم کفشداری حرم مطهر رضوی که در کشیک اول مدت‌ها مشغول خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است و فرصتی پیش آمد تا توقف قطار بعدی با این خادم خالص و مخلص هم کلام شوم.

وی توفیق استقبال از زائران حضرت رضا (ع) را برای خود یک اتفاق ارزشمند می‌داند و عنوان می‌کند: بنده به عنوان خادم حضرت رضا (ع) زمانی که همراه با گل و گلاب به استقبال جمعیت زائران حضرت شمس وشموس می‌روم، حقیقتا شاهد جاری شدن اشک شوق بر چهره زائران هستم چرا که در این مکان عطر رضوی و امواج معنوی در آن پراکنده است و دریافت این امواج فقط یک دل پاک نیاز دارد و افرادی که دل پاک دارند با دریافت این امواج اشک‌شان جاری و دلشان به امام رضا (ع) متصل می‌شود.

خادم کفشداری حرم مطهر رضوی اشک شوق زائران را، بر روی خادمان میزبان تاثیر گذار می‌داند و اضافه می‌کند: اشک شوق زائران قطعا بر روی خادمان تاثیر مثبت می‌گذارد و خادمان هم با استقبال معنوی از زائران خستگی سفر را از وجود آن‌ها خارج می‌کنند تا انشاءالله از بدو ورود به مشهد مقدس آماده زیارت حضرت رضا (ع) شوند.

خادمان، نمایندگانی از سوی حضرت امام رضا (ع)

محمد عابدی‌ها غریب به ۳۰ سال خادم حضرت رضا (ع) در بخش کفشداری حرم مطهر رضوی است که به گفته خودش به این نوکری افتخار می‌کند و در کنار نوکری حضرت رضا (ع) ۵۰ سال برای اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی می‌پردازد و حضور در مراسم استقبال از زائران امام رضا (ع) را برای خود یک توفیق عظیم می‌داند و می‌افزاید: بنده حسی که در مراسم استقبال از زائران حضرت رضا (ع) دارم بی‌نظیر است چرا که من و همکارانم به نمایندگی از سوی امام رضا (ع) برای استقبال از زائران این امام رئوف پذیرفته شده ایم.

رفتار خادمان با زائران، طبق سیره اهل بیت (ع)

وی به حال و هوای زائران حضرت رضا (ع) در مراسم استقبال اشاره کرد و تصریح می‌کند: زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) زمانی که با استقبال خادمان حرم مطهر رضوی در راه آهن رو به رو شدند حتی افرادی که حجاب و عفاف مناسبی نداشتند یک دفعه حال و هوای معنوی خاصی به آن‌ها چیره می‌شد؛ در حقیقت مثل اینکه حضور حضرت رضا (ع) را در مراسم احساس می‌کردند.

خادم حضرت ثامن الحجج (ع) معتقد است که باید رفتار خادمان حضرت رضا (ع) با زائران این امام رئوف، طبق سیره اهل بیت (ع) باشد چرا که حضرت رضا (ع) بر رفتار خادمان با زائران گرامی‌شان نظارت خاصی دارند.

چند قطعه آوایی در وصف حضرت رضا (ع)

ویژه برنامه استقبال خادمان کفشدار حرم مطهر رضوی از زائران حضرت رضا (ع) در ایستگاه راه آهن مشهد تا ساعت ۱۲ ظهر به طول انجامید و با اجرای چند قطعه آوایی در وصف امام رضا (ع) توسط گروه سرود نوجوانان، مراسم معنوی استقبال از زائران به پایان رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها