فرمانده حوزه کوثر یک شهرستان اراک گفت : برگزاری اردوی جهادی توسط بسیجیان موجب گوشزد کردن و یادآوری کم و کاستی مناطق محروم به مسئولین می شود
کد خبر: ۹۰۴۰۸۵۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵
پاسدار زهرا دهقان پور فرمانده حوزه کوثر یک شهرستان اراک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛  با اشاره به محرومیت زدایی و اردوهای جهادی،آثار و پیامد های معنوی، فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد:حرکت های جهادی، مجموعه ای از فعالیت های خودجوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه و دانش آموزان وسایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود.
وی افزود:ظرفیت ها و توانایی های موجود در میان شرکت کنندگان،انواع خدمات از جمله انجام پروژه های عمرانی مورد نیاز منطقه،خدمات کشاورزی، پزشکی- درمانی، آموزشی - تحصیلی و ... در کنارفعالیت های فرهنگی در مناطق محروم ارائه می شود.
دهقان پور گفت:اردوی جهادی  یک حرکت دسته جمعی که در آن افراد با توجه به موقعیت کاری یا علمی که در جامعه دارند یک سری برنامه های اصلاحی را، طی یک برنامه غالباً کوتاه مدت و البته بدون انگیزه مالی به اجراء در می آورند.
فرمانده حوزه کوثر یک شهرستان اراک گفت: تاریخچه برگزاری اردوهای جهادی به اوایل انقلاب برمی گردد که با شروع جنگ بالاجبار متوقف گشت و بعد از آن دوباره ازسر گرفته شد.
وی گفت : مهمترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است و در واقع در برگزاری این برنامه ها دو نو سازندگی وجود دارد و آغاز این سازندگی، ساختن خود است ومهمترین دستاورد اردوی جهادی، جهاد با نفس است.
وی در پایان گفت: برگزاری اردوی جهادی موجب گوشزد کردن و یادآوری کم و کاستی مناطق محروم به مسئولین می شود، عده زیادی از مردم مرفه نیز هستند که یکبارهم به این مناطق سر نزده اند و اینگونه محرومیت ها برایشان آشنا نیست و بادیدن عده ای جوان تحصیلکرده و با استعداد که بدون هیچ گونه احساس غروری، با علاقه و فروتنی در رفع محرومیت می کوشند،تشویق شده و به انجام کارهای عام المنفعه روی می آورند انگیزه بخشی و ایجاد امید در مردم مناطق محروم بزرگترین دستاوردی است که جهادی ها از خود برجای می گذارند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات