سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:

درآمد ميلياردي زنبورداران سيستان و بلوچستان

سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بدوچستان گفت: فعاليت‌هاي زنبورداري در سيستان و بلوچستان به دليل تنوع آب و هوايي و بهره‌مندي زنبورها از گياهان دارويي توانسته زمينه اشتغال‌زايي برای 245 نفر را در استان فراهم كند.
کد خبر: ۹۰۴۰۹۱۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، تولید عسل ارگانیک و بدون استفاده از شکر و دخالت‌های بشر در سیستان و بلوچستان، توانسته مشتریان پر و پا قرص بین‌المللی و داخلی را که سود مناسبی عاید زنبورداران می‌شود، به خود جذب کند.
 
حسین سرابندی، سرپرست بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: درحال حاضر ۵ هزار ۸۰۰ کلنی زنبورعسل در استان وجود دارد که از این تعداد کلنی در سال گذشته ۴۸ تن عسل تولید و روانه بازار مصرف استان و کشور‌های حوزه خلیج فارس شده است.
 
وی افزود: زنبورداران سیستانی و بلوچستانی با تولید و عرضه این مقدار عسل ۳ میلیارد تومان درآمد کسب کردند.
 
سرابندی با بیان اینکه بیشترین عسل تولیدی سیستان و بلوچستان در فصل بهار است افزود: به علت متغیر بودن وضعیت آب و هوا و سطح پوشش گل و گیاه در استان، همه ساله مقدار عسل تولید شده ابتدای مهر ماه محاسبه می‌شود.
 
سرپرست بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، به پرورش زنبور عسل در شهر‌های زاهدان، زابل، زهک، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر و خاش اشاره کرد و گفت: عسل تولیدی استان به دلیل تنوع آب و هوایی و بهره مندی زنبور‌ها از گیاهان دارویی از مرغوبیت خوبی برخورداراست.
 
این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۵ نفر به صورت مستقیم در زمینه صنعت زنبورداری در استان مشغول به کار هستند، بیان کرد:پیش بینی می‌شود امسال از این میزان کندو، بیش از ۵۱ تن عسل در سیستان و بلوچستان تولید و روانه بازار‌های داخل و خارج از کشور شود.
ارسال نظرات