مهران نصیری به مدال طلا و مجتبی گلیج به مدال نقره رقابت های کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه دست یافتند.
کد خبر: ۹۰۴۰۹۲۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسابقات فینال و رده بندی پنج وزن نخست رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی محسوب می شود، دیشب در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان مهران نصیری دلاور ساروی در وزن 65 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و مجتبی گلیج قهرمان تنکابنی در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در مسابقات پنج وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست با توجه به حاضر نشدن گئورگ کولایف از بلاروس به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز با نتیجه 10 بر صفر آندری سویارد از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد، نصیری در این مرحله مقابل مسعود نیازی از هلند با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله دولت نیاز بیکوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان را با نتیجه 5 بر 3 از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. نصیری در دیدار فینال علی رحیم زادا از آذربایجان را با نتیجه 2 بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با توجه به حاضر نشدن مامد ابراگیم اف از قزاقستان به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر فاتح یاشارلی از کشور ترکیه را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله مقابل والری آندریتسف دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از اوکراین با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل اصلان بک آلبروف دارنده مدال برنز جهان از کشور آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

همچنین در وزن 57 کیلوگرم مهران رضا زاده در دور نخست با نتیجه 2 بر 2 احمت پکر از ترکیه را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ویکی از هند با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و با توجه به شکست این هندی در دور بعد، رضا زاده از دور مسابقات کنار رفت و نهم شد.

در وزن 74 کیلوگرم سعید داداش پور در دور اول مقابل موهامت دمیر از  ترکیه با نتیجه 2 بر یک پیروز شد وی در دور بعد جیتندر از هند را با نتیجه 7 بر 5 مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. داداش پور در این مرحله مقابل فرانک چامیزو قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک (70 کیلوگرم) از کشور ایتالیا با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 4 مغلوب نورلان بکژانوف از قزاقستان شد و به مقام پنجم رسید.

4 نماینده دیگر کشورمان به نامهای محمدباقر یخکشی ، محمدجواد ابراهیمی ، علیرضا کریمی و یداله محبی در مسابقات پنج وزن دوم رقابت های جام یاشاردوغو ترکیه به دیدار فینال و یونس امامی به دیدار رده بندی این مسابقات راه یافتند.

در وزن 61 کیلوگرم محمدباقر یخکشی کشتی گیر خوش آتیه گلوگاهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 روسلان قاسیم اف از آذربایجان را مغلوب کرد وی در دور سوم مقابل مهساد حسن اف از بلاروس با نتیجه 11 بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یخکشی در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر 2 از سد آندری بکرنیف از بلاروس گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار به مصاف ساندیپ تومار از هند می رود.

رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق از ظهر امروز ، به وقت ایران برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها