سید ساجد یعقوبی
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: انتظار ما از صدا و سیما این است که ازدواج‌های آسان و ساده را در جامعه در بین آحاد مردم ترویج دهند و به مردم بقبولانند که ازدواج با تعیین مهریه سنگین خوشبختی را مشخص نمی‌کند.
کد خبر: ۹۰۴۰۹۷۵
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ازدواج آسان بسیار حائز اهمیت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: تعیین مهریه‌های سنگین نمود ترویج فرهنگ غلط در جامعه است و مجلس باید به موضوع مهریه‌های سنگین ورود پیدا کند چرا که این موضوع سبب حاکمیت فرهنگ غلط در جامعه شده است.

وی با اشاره به این که امر مقدس ازدواج نباید قداست و ارزش خود را از دست دهد افزود: باید در امر ترویج ازدواج آسان در جامعه گام برداشته شود تا بتوانیم از این طریق جوانان را در جامعه از این که مهریه سنگین آن‌ها را از ازدواج وامی‌دارد به سمت ازدواج بکشانیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: موضوع دیگر در این ارتباط بحث جایگزینی پول به جای سکه در تعیین مهریه است چرا که این مسئله سبب ایجاد فشارهای روحی و روانی در بین مردم می‌شود و این موضوع می‌تواند عواقب نافرجامی را به دنبال داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به طلاق اشاره کرد.

عاملی با بیان این که نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ازدواج آسان بسیار حائز اهمیت است بیان کرد: انتظار ما از صدا و سیما این است که ازدواج‌های آسان و ساده را در جامعه در بین آحاد مردم ترویج دهند و به مردم بقبولانند که ازدواج با تعیین مهریه سنگین خوشبختی را مشخص نمی‌کند.

وی اظهار کرد: مجلس نیز به نوبه خود باید نسبت به بحث مهریه‌های سنگین ورود پیدا کند تا شاهد کاهش زندانیان جرائم مالی از بابت عدم پرداخت مهریه نباشیم چرا که این موضوع آسیب‌های اجتماعی را در جامعه به اوج می‌رساند و دیگران با دیدن شرایط موجود از تصمیم‌ برای ازدواج عقب می‌کشند.

ارسال نظرات