نماینده شهرستان‌های ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس گفت: مدیران اقتصادی ما باید تخصص و تحصیل لازم را داشته باشند که متأسفانه مشکل کنونی کشور سوء مدیریت است.
کد خبر: ۹۰۴۰۹۸۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمود بهمنی در گردهمایی سیاسی سپاه امام حسن مجتبی (ع) که در محل حسینیه این سپاه برگزار شد گفت: در حال حاضر، روزانه51 میلیارد دلار صادرات نفتی و 41 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی وجود دارد که نسبت به نیاز ارزی کشور ازنظر تراز بازرگانی مثبت ارزیابی می‌شود.

مشکل کنونی کشور سوء مدیریت است/ جوانان بیکار را دریابید

وی بابیان اینکه مشکل کنونی کشور سوء مدیریت است اظهار کرد: ما زمینه 20 میلیارد دلار قاچاق در کشور راداریم که این ارز قاچاق از بازار تأمین می‌شود و ربطی به بانک مرکزی ندارد، همچنین همین قاچاق یکی از دلایل افزایش تقاضا می‌شود که باعث بالا رفتن قیمت ارز است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: عامل دومی که باعث بالا رفتن قیمت ارز می‌شود، صادرات کالاهای غیرنفتی است که کنترلی روی آن وجود ندارد و با سوء مدیریت این روند تا به امروز ادامه داشته است.

بهمنی با اشاره به اینکه عامل روانی و تبلیغات منفی از عوامل بالا رفتن قیمت‌ها نیز است، تأکید کرد: مردم از چند ماه قبل به استقبال تحریم‌ها رفته‌اند که این مسئله خود باعث افزایش  قیمت کالاها است.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نشان ندادن ضعف در مقابل دشمن باید ، با سعه‌صدر و هوشیاری دشمن را در اجرای ترفندهای روانی خود ناکام بگذاریم، زیرا واهمه و ابراز ناراحتی از وضعیت بازار، به دشمن امتیاز می‌دهد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه متأسفانه تخصص‌ها با جایگاه‌های مدیریتی مطابقت ندارد گفت: کشور ما دارای نیروهای توانمند است که درس‌های بزرگی در دوران بعد از انقلاب گرفته‌اند و سختی‌های فراوانی که در تاریخ انقلاب داشته‌ایم، عامل پختگی ما است.

بهمنی یک مدیریت خوب را راه‌حل نجات از بحران کنونی دانشت و گفت: مدیران اقتصادی ما باید تخصص و تحصیل لازم را داشته باشند تا بتوانند مشکلات اقتصادی را رفع کنند ، همچنین  بسیاری از مدیران بخش‌های اقتصادی فاقد تخصص و تجربه لازم در این امر هستند که مشکلات عدیده ای به خاطر همین موضوع پیش‌آمده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم از این گردنه نیز به‌سلامت عبور کنیم که از تجربیات گذشته درس گرفته و در هر راهی که پای می‌گذاریم تخصص لازم را بکار بندیم.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به عدم تعادل نقدینگی در بازار نیز یادآور شد: تا زمانی که بین بازار و نقدینگی نتوانیم تعادل برقرار کنیم التهابات بازار باعث بحران می‌شود که جا دارد با مدیریت صحیح و اجرای سیاست‌های صحیح پولی و بانکی جلوی این سیل از نقدینگی را بگیریم تا سبب بروز بحران نشود.

بهمنی همچنین در پایان  گفت: مشکل اصلی جامعه امروز ما بیکاری است، بالا رفتن سطح تحصیلات باعث توقع در جوانان شده است بنابراین عدم نیاز جامعه به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف و نبود سیاست آموزشی صحیح، از دلایل اصلی بیکاری در جامعه است.

وی افزود: مسئولین جوانان بیکار را دریابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها