استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و با اشاره به اینکه اگر فرهنگِ رشد، همراه با روحیه همکاری در کشور شکل نگیرد، توسعه به سختی محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: اگر امروز سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی کشور افزایش یابد، جامعه در برابر آسیب‌ها بیمه خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۰۹۹۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش با تاکید بر اینکه برای تصمیم گیری صحیح در مورد موضوعات اجتماعی باید اطلاعات دقیق تری از فرهنگ و روابط مردم داشته باشیم، گفت: باید دانشگاه‌ها پایان‌نامه‌های ارشد و دکترای جامعه شناسی و رشته‌های مرتبط را به سمت مطالعه آسیب‌های فرهنگ جامعه سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه در 4 ماه اخیر کشته‌های زیادی در تصادفات رانندگی داده ایم افزود: فرهنگ رانندگی می تواند به عنوان موضوع مورد مطالعه قرار گیرد.

خدابخش در ادامه با بیان مثالی از فرهنگ نامناسب در موضوعات اجتماعی گفت: دولت اخیرا واردات لوازم خانگی را ممنوع کرده ولی برخی از این تولیدکنندگان از این فضا سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را بیش از حد منطقی افزایش دادند.

وی تاکید کرد: ارزش‌ها و فرهنگ را باید در این گونه موضوعات حل کنیم چراکه تولیدکننده در این موقعیت به جای کاهش قیمت، افزایش غیر منطقی داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها