خبرهای داغ:
فرماندار مراغه در بازدید از مجتمع صنعتی کاوه سودا در این شهرستان با اشاره به رفع مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی این شهرستان گفت: توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی در قالب ایجاد خطوط جدید تولید، زمینه ساز رونق اقتصادی و اشتغال زایی در منطقه و شهرستان خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۴۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حمید شکری افزود: تلاش و اهتمام واحدهای صنعتی این شهرستان از جمله گروه صنعتی کاوه در راه اندازی خطوط و واحدهای جدید تولیدی در آینده نزدیک می تواند مشکل بیکاری و رکود اقتصادی منطقه را رفع کند.
وی ادامه داد: حمایت از فعالیت های اقتصادی و کارآفرین واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان اولویت اصلی دولت تدبیر و امید و مدیران شهرستانی بوده و در این راستا اقدامات موثری در حال انجام است.
شکری با اشاره به ظرفیت های مناسب این شهرستان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش صنعت اضافه کرد: از ایجاد خطوط جدید تولید و واحدهای تولیدی در این شهرستان حمایت کامل می شود.
وی افزود: وجود کارخانه و مجتمع صنعتی کاوه سودا، فرصت مناسبی برای توسعه بخش صنعت و اشتغال زایی در منطقه است.
وی اضافه کرد: این واحد صنعتی با زیرساخت ها و توانمندی های مناسب خود می تواند در قالب توسعه خطوط تولید، گام های مهمی در رونق اقتصادی منطقه بردارد.
مدیر مجتمع صنعتی کاوه سودا نیز در این بازدید با اشاره به اشتغال زایی این واحد صنعتی برای سه هزار نفر گفت: هم اکنون بسیاری از کارکنان این واحد به متخصصانی کارآزموده در خطوط تولیدی تبدیل شده اند.
حسنی افزود: با توجه به طراحی خطوط تولید و راه اندازی کارخانه جدید گروه صنعتی کاوه در استان فارس، 80 درصد تجهیزات این واحد صنعتی در این مجتمع و توسط کارکنان و متخصصان این شهرستان در حال آماده سازی است.
وی با بیان اینکه بیشتر تولید کربات سدیم مجتمع صنعتی کاوه در صنایع داخلی مصرف می شود گفت: هم اکنون نیز شیشه تولیدی این مجتمع به 45 کشور جهان صادر می شود.
حسنی با تاکید بر توسعه خطوط جدید تولید و راه اندازی واحدهای جدید تولیدی توسط گروه صنعتی کاوه در این شهرستان افزود: با رفع مشکلات و جلب موافقت سهامداران دیگر کارخانه کاغذ این شهرستان و نیز برخی مشکلات بانکی و واردات قطعات مورد نیاز، واحد تولید بلور در این مکان راه اندازی و ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی احتمالی این خط تولید، زمینه اشتغال برای یک هزار و 100 نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.
حسنی اضافه کرد: تولید سنگ نمای نانو با بهره گیری از اخرین فناوری های روز دنیا از جمله برنامه های در دست مطالعه گروه صنعتی کاوه برای راه اندازی خطوط تولید آن درمراغه است.
وی با بیان اینکه 73 درصد تولید بلور و 60 درصد شیشه کشور در گروه صنعتی کاوه تولید می شود گفت: 40 درصد از این تولیدات به کشورهای اروپایی صادر می شود.
حسنی با اشاره به رعایت استانداردهای زیست محیطی توسط مجتمع صنعتی کاوه در مراغه افزود: با وجود برخی شایعات بی اساس، آلایندگی این واحدهای تولیدی در گسترده ای چند ده کیلومتری توسط سازمان محیط زیست در بخش آب، هوا و خاک مورد سنجش و پایش های مستمر قرار گرفته است.

ارسال نظرات