سید ساجد یعقوبی
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل،
با ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت "خاک آب آژیانه اردبیل"، واحد فناور مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۴۱۰۶۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مهران محمدی با اعلام این خبر افزود: این شرکت توانسته است در زمینه تولید داروهای پیشرفته، مجوز دانش‌بنیانی نوع 2 را دریافت و از مزایای آن بهره‌مند شود.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل ادامه داد: شرکت خاک آب آژیانه از جمله واحدهای فعال فناور این مرکز است که توانسته مجوزهای لازم برای تولید داروی گیاهی"دامپرلی"، موثر در رفع سینوزیت را دریافت کند و هم اکنون بر روی تولید "کپسول ضد التهاب استخوان" فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: این شرکت دومین شرکتی می‌باشد که در این مرکز مجوز دانش‌بنیان دریافت کرده است و 5 شرکت فناور دیگر درحال طی مراحل نهایی ارزیابی برای تبدیل به دانش‌بنیان شدن هستند.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان‌دارویی‌ جهاددانشگاهی‌اردبیل تصریح کرد: این مرکز با در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی مناسب در زمینه جذب و همراهی شرکت‌های فناور در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند و امکان پذیرش در این مرکز با اخذ امتیاز از کمیته جذب و تایید شورای فناوری امکان‌پذیر است.

محمدی خاطرنشان کرد: پیش از این شرکت فناور «کیان زیست رشد دام گستر ایرانیان» که در زمینه زیست فناوری فعال است موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان نوع یک شده بود.

ارسال نظرات