وزیر کشاورزی آلمان:

ترامپ انتظار نداشته باشد ما هر میزان که آنهابخواهند سویا وارد کنیم

ترامپ پس از مذاکره با اتحادیه اروپا به کشاورزانش قول داد که از این پس تمام سویای تولیدی‌شان خریداری می‌شوداما وزیر کشاورزی آلمان گفت: ترامپ انتظار نداشته باشد ما هر میزان که آنهابخواهند سویا وارد کنیم.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۲۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰


به گزارش خبرگزاری بسیج، وزیر کشاورزی آلمان اعلام کرد اگر چه روابط بین آمریکا و اتحادیه اروپا در حال بهبود است اما هنوز تضمینی وجود ندارد که اتحادیه اروپا میزانسویایی که آمریکا انتظار دارد را از آنها خریداری کند.

صحبت‌های خانم جولیا کلوکنرپس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از مذاکره با اتحادیه اروپا در مورد جنگ تجاری به کشاورزان این کشور اعلام کرد اتحادیه اروپا آماده است فوراً محصولات تولیدی آنها از جمله سویا را خریداری کند. 


کشاورزان آمریکا اعلام کردند که سویا تولیدی آنها دستشان مانده و خریداری وجود ندارد آنها ضمن انتقاد از دولت می‌گفتند حاشیه سودشان بسیار پایین آمده است.پس از آنکه جنگ تجاری بین آ‌مریکا و اتحادیه اروپا رخ داد کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم برخی محصولات وارداتی از آمریکا را تعرفه گذاشتند که این باعث انتقاد زیادی از سوی کشاورزان آمریکا شد. 

صحبت‌های وزیر کشاورزی آلمان به این دلیل به صراحت اعلام می‌شود که هنوز ابهامات زیادی سر برداشتن موانع تعرفه‌ای بین آمریکا و اتحادیه اروپا وجود دارد. 

در مذاکره‌ای که روز چهارشنبه بین ترامپ و نمایندگان اتحادیه اروپا در کاخ سفید انجام شد آنها به این توافق رسیدند که موانع تعرفه‌ای اعمال شده برای واردات خودرو از سوی ‌آمریکا لغو شود و در عوض اتحادیه اروپا هم شرایط لازم برای واردات سایر محصولات آمریکا را فراهم کند. البته این توافق هنوز به نتیجه نهایی نرسیده اما گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

خانم کلوکنرگفته است «میزان سویایی که اتحادیه اروپا قرار است از ‌آمریکا وارد کند هنوز مشخص نیست».

وی ادامه داد: «آیا ما قادر خواهیم بود هر میزانی که ترامپ آرزو می‌کند از آنها خریداری کنیم؟ نمی‌دانم. باید ببینیم که آیا این اتفاق می‌افتد یا نه.»

بر اساس آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا که در 12 جولای منتشر شد: انتظار بر این است که  اتحادیه اروپا  15.3 میلیون تن سویا در سال زراعی 19- 2018 وارد کند.

در حال حاضر آمریکا دومین کشور بزرگ صادرکننده دانه‌های روغنی پس از برزیل است.

پس از نشست روز چهارشنبه در کاخ سفید ترامپ توافق کرد تا تعرفه خودرو را بردارد و اتحادیه اروپا و آمریکا گفت‌وگوهای جدیدی را درباره برداشتن دیگر موانع تعرفه‌ ای آغاز کنند.

ترامپ پس از اینکه بسته حمایتی 12 میلیارد دلاری را برای حمایت از بخش کشاورزی آمریکا اعلام کرد اثرات آن با تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا خنثی شد. پس از آن بود که ترامپ با انتقاد‌های شدیدی از سوی کشاورزان آمریکا مواجه شد. 

چین تعرفه برای انواع محصولات کشاورزی از جمله دانه روغنی اعمال کرد. البته این واکنش متقابل به اقدام آمریکا برای اعمال تعرفه روی کالاهای چینی بود. 

وزیر کشاورزی آلمان اعلام کرد: بهتر است به جای بزرگ‌نمایی مشاجرات جنگ تجاری برای توافق به  ادامه همکاری موجود تلاش کنند. 

ارسال نظرات