عضو کمیسیون عمران مجلس، از واردات واگن های دست دوم انتقاد کرد و گفت: دولت باید با ایجاد فضای رقابتی شرکت های تولید کننده واگن را تشویق به تولید بهتر کند.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۲۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
 
 
 

به گزارش خبرگزاریی بسیج، مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فعالیت بیش از 17 شرکت واگن سازی در داخل کشور، گفت: با وجود شرکت های واگن سازی شاهد واردات واگن به کشور هستیم که این ناشی از ضعف عملکرد دستگاه های مسئول است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد باید نسبت به  تردد واگن های فرسوده در شبکه ریلی ورود داشته باشد، افزود: واردات واگن هایی دست دو علاوه بر فرسودگی از تجهیزات روز دنیا نیز بی بهره هستند.

دولت باید مانع از تردد واگن های فرسوده با هدف افزایش ایمنی مسافران شود

کیان پور با تاکید بر اینکه دولت باید مانع از تردد واگن های فرسوده با هدف افزایش ایمنی مسافران شود، تصریح کرد: سازمان استاندارد، وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و گمرک باید مانع از واردات واگن های دست دوم شوند زیرا اگر نیازی به واردات است باید واگن های پیشرفته همسو با علم روز وارد شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر نوسازی واگن های دست دوم خارجی در شرکت های واگن سازی در حال انجام است، گفت: شاید این اقدام به لحاظ اقتصادی به صرفه تر باشد اما از نظر ایمنی مشکلات عدیده ای را برای ناوگان ایجاد خواهد کرد.

دولت باید نسبت به ممانعت از تردد واگن های بیش از 25 سال در شبکه ریلی اقدام کند

وی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به ممانعت از تردد واگن های بیش از 25 سال در شبکه ریلی اقدام کند، افزود: منابع مورد نیاز برای نوسازی ناوگان ریلی در بودجه سال 97 و همچنین برنامه ششم توسعه دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارایه مجوزهای لازم برای برداشت از صندوق توسعه ملی جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی داده شده است، تصریح کرد: دولت باید با تزریق منابع به واحدهای تولیدی داخلی تولید واگن را در کشور افزایش دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر وضعیت واردات واگن همانند توپولوف های 154 بوده از این رو باید از گردونه تردد در مسیر کنار زده شوند.

وی با بیان اینکه استراتژی وزارت راه و شهرسازی بر این است که واگن های با سن بالا از چرخه استفاده خارج شوند، گفت: دولت نباید اجازه واردات واگن دست دوم بدهد زیرا با این مجوز واحدهای تولیدی به تعطیلی و ورشکستگی نزدیک خواهند شد.

ایجاد فضای رقابتی میان شرکت های تولید واگن داخلی لازم است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه 17 شرکت تولید کننده واگن داخلی باید با پیگیری سیاست های رقابتی سالم در مسیر تولید بیشتر حرکت کنند، افزود: پیگیری سیاست های افزایش تولید در شرکت های داخلی علاوه بر کاهش آمار بیکاری بهبود وضعیت اقتصادی را نیز منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: انتقال تکنولوژی در حوزه تولید واگن یکی از ملزوماتی است که باید در واردات مدنظر مسئولان قرار بگیرد زیرا به این ترتیب شبکه ریلی با تولیدات داخلی نوسازی می شود.

ارسال نظرات