عضو کمیسیون انرژی مجلس، از بررسی کمبود مواد پتروشیمی در بازار در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۳۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حبیب الله کشت زر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به التهابات  موجود در بازار پتروشیمی، گفت: در جلسه ای مشترک  کمیسیون انرژی در  صحن علنی مجلس با دولت، مباحثی پیرامون بازار پتروشیمی ها و ارز حاصل از صادرات این محصول بحث و بررسی هایی صورت گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه صادرات پتروشیمی و میعانات نزدیک به 50 میلیارد دلار است پتروشیمی ها مکلف شده اند ارز حاصل از صادرات را با قیمت 4 هزار و 200 تومان به دولت ارائه دهند.

دلیل افزایش قیمت ارز عرضه وتقاضا است

وی ادامه داد: ظاهرا افزایش قیمت ارز در خرید اقلام موردنیاز پتروشیمی ها با توجه به اینکه ارز خود را به دولت تحویل می دهند و با قیمت بالاتری خریداری کنند، تاثیر گذاشته و قیمت ها را افزایش داده است.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت ارز، عرضه وتقاضا است، یادآور شد: زمانی که واردات ارزی کم و متقاضی زیاد باشد نمی توان مانع بالا رفتن قیمت دلار شد.

پتروشیمی ها باید در درجه نخست نیازهای داخل را تامین کنند

وی افزود: یکی از راه هایی که بتوان افزایش لجام گسیخته دلار را کنترل کرد این بوده که ارز صادرات غیرنفتی به جز پتروشیمی ها به خزانه واریز شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پتروشیمی ها باید در درجه نخست نیازهای داخل را تامین کنند و پس از اشباع بازار  محصولات پتروشیمی را به خارج صادر کنند، لذا موضوع کمبود مواد پتروشیمی موردنیاز صنایع کشور قابل بررسی بوده و در کمیسیون انرژی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظرات