مراجعات بیمارستان تامین اجتماعی سقز سه برابر ظرفیت می باشد/ کمبود پزشک متخصص یکی از مشکلات اساسی این مرکز است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان مراجعات به بیمارستان سقز را بیش از سه برابر ظرفیت دانست.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۶۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، هوشنگ فولادی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سقز، رسانه را رکن چهارم دموکراسی دانست و اظهار داشت: هدایت و مدیریت افکار عمومی در دست رسانه هاست.

فولادی بر نقد منصفانه توسط اهالی رسانه تاکید کرد و افزود: خبرنگاران ‌ باید علاوه بر اطلاع رسانی از رویدادهای و وقایع به دنبال افزایش آگاهی علمی و فرهنگ عمومی جامعه باشند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان در ادامه به سوالات خبرنگاران در خصوص دلایل تعطیلی داروخانه در طول شب، کمبود پزشکان متخصص، طولانی بودن زمان انجام و جواب آزمایشات، برنامه های فرارو برای جذب توریسم درمانی، کمبود امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و عدم تکریم ارباب رجوع توسط برخی از پرسنل و کادر درمانی پاسخ داد.

وی به عدم استاندارد بودن برخی بخش های بیمارستان از جمله بخش اطفال اشاره کرد و از احداث و اضافه شدن سه هزار و 100 متر زیر بنا به این مرکز درمانی تا پایان آذر ماه سال ۹۸ خبر داد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستانبا بیان اینکه عملیات احداث بخش اطفال، آی سی یو و ان آی سی یو از خردادماه 97 در این بیمارستان آغاز شده است، افزود: برای این پروژه در مرحله اول 9 میلیارد و 150 میلیون تومان و در مرحله دوم 7 میلیارد اختصاص خواهد یافت.

فولادی با اشاره به هُتلینگ بیمارستان گفت: تاکنون 800 میلیون تومان هزینه و یک میلیارد و 200 میلیون تومان دیگر هم در آینده هزینه خواهد شد.

وی به افزایش اعتبارات برای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی در سالهای اخیر اشاره و عنوان کرد: اقدامات خوبی از جمله خرید دستگاه لاپراسکوپی، فیکو، ماموگرافی و رادیولوژی صورت گرفته است.

فولادی با بیان اینکه تامین اجتماعی برای 50 هزار نفر بیمه شده شهرستان سقز برای این مرکز درمانی (98 درصد آن حق بیمه مردم است) اعتبار در نظر می گیرد افزود: این در حالی است که بیمه شده هایی از شهرستانهای همجوار از جمله بانه، بوکان، دیواندره و تکاب برای مداوا به این بیمارستان مراجعه می کنند و این بیمارستان 150 هزار نفر را پوشش می دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با احداث و افتتاح درمانگاه شهرستانهای کامیاران، دیواندره و بانه فشار و حجم کاری تا حدی در سقز کاهش خواهد یافت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان با اشاره به رتبه بندی این بیمارستان تشریح کرد: این واحد درمانی در سال 95 از بین 71 بیمارستان تامین اجتماعی هم تیپ خود در کشور رتبه 10 را کسب کرده است.

فولادی در ادامه به مشکل کمبود و عدم ماندگاری پزشکان متخصص پرداخت و یادآور شد: همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی در این راستا با تامین اجتماعی ضروری می باشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان همچنین با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع توسط کادر درمانی پرسنل تاکید کرد: در کنار این مهم از کم کاری ها، قصورات و خطای فاحش پزشکی دفاع نمی کنیم و بلعکس به جد با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به توجه دولت برای راه اندازی بیمارستان و درمانگاه های تامین اجتماعی در استان کردستان یادآور شد: مجوز احداث درمانگاه دیواندره صادر شده است، درمانگاه کامیاران افتتاح و درمانگاه بانه هم به زودی آغاز به کار می کند و در 2 شهرستان استان هم به دلیل نداشتن شاخص جمیعت فعلا درمانگاه راه اندازی نمی شود.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات