رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چابهار:
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چابهار گفت: سالیانه اعتباری جهت افزایش سطح زیرکشت به 1100 هکتار از جنگل‌های حرا اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۹۰۴۱۱۹۹
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی شهرستان چابهار،عبدالغنی رئیسی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چابهار در خصوص جنگل‌های حرا گفت: این جنگل زیبا در ناحیه خلیج گواتر در نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان می‌ریزد قرار دارد.

وی با بیان اینکه حرا درختچه‌ای است که در مرداب‌های نواحی گرم می‌روید در مورد فواید جنگل‌های حرا افزود: جلوگیری از فرسایش سواحل، مناسب بودن برای تخم‌ ریزی آبزیان، زیستگاه پرندگان آبزی و مهاجر، خزندگان و ماهی‌ها، استفاده از برگ آن‌ها جهت تعلیف دام از فواید این‌جنگل‌ها می‌باشد.

رئیسی در خصوص سطح زیر کشت جنگل‌های حرا تصریح کرد: سطح این جنگل‌ها که به صورت طبیعی وجود دارند به میزان ۷۰۰ هکتار بوده و در منطقه گواتر واقع شده است.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان چابهار با بیان اینکه سطح‌جنگل‌های دست کاشت به میزان ۴۰۰ هکتار در‌خور طیس واقع شده است، گفت: جمع کل سطح جنگل‌های حرا ۱۱۰۰ هکتار است که سالیانه اعتباری برای افزایش سطح  زیر کشت آنها از طرف سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اختصاص می‌یابد.

رئیسی اضافه کرد: از دیگر ویژگیهای درختان حرا شیرین کردن آب دریا و مصرف آن و ترشح نمک از طریق برگ‌ها است که نمک ترشح شده از گیاه را به خوبی می‌توان به صورت برآمدگی‌هایی در پشت برگ‌ها مشاهده کرد.
ارسال نظرات