خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین خبر داد:
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از کاهش 40 درصدی فعالیت بدنی در این شهرستان، طی هفت سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۱۲۳۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

 
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، متولی سلامت شهرستان قزوین، این مطلب را در نشست مجمع سلامت شهرستان و با حضور نمایندگان بخش های دولتی و نیمه دولتی، بخش خصوصی و بخش مردمی (سمن ها) بیان کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده، فعالیت فیزیکی مردم شهرستان قزوین از سال 1388 تا 1395 از 55.4 به 14.1 درصد رسیده است. ایشان افزود که در همین مدت، مصرف دخانیات از 9.4 درصد به 13 درصد افزایش یافته و مصرف دخانیات در خانم ها نیز زیاد شده است.
خونساری با اشاره به کاهش 27 درصدی مصرف سبزیجات در مدت زمان ذکر شده، اظهار کرد: طی سال های گذشته مصرف غذاهای آماده (فست فودها) افزایش زیادی داشته و با توجه به کاهش تحرک بدنی، می تواند عاملی برای ایجاد بیماری های قلبی و عروقی و دیابت باشد. وی ادامه داد که آمارها نشان می دهد در همین مدت، شیوع فشارخون بالا از 10.5 به 24.6 و دیابت از 3.8 به 9.3 افزایش داشته است.
 
وی در ادامه ضمن اشاره به فعالیت های انجام شده متولیان سلامت شهرستان از تأسیس خانه مشارکت مردمی در سلامت، فعال کردن شورای پیام گزاران سلامت دستگاه های اجرایی و تقویت شورای سلامت شهرستان خبر داد. 
 
تقویت هماهنگی بین بخشی، تقویت نقش مردم در سلامت و استفاده از تمام ابزارهای در دسترس در خدمت ارتقای سلامت به عنوان اصول اساسی در پیشبرد سلامت جامعه از مواردی بود که رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین در این مجمع مطرح کرد.
 
در پایان، نمایندگان سه گروه بخش های دولتی و نیمه دولتی، خصوصی و بخش مردمی (سمن ها) بعد از انجام کار گروهی، به ارائه راه کارهای پیشنهادی خود برای مشارکت در امر سلامت پرداختند و در نهایت با تنظیم بیانیه و قرائت آن، با امضای بیانیه توسط کلیه شرکت کنندگان، نشست مجمع به آخر رسید.
 
گفتنی است، این نشست در دومین روز حضور نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در استان قزوین و با حضور کارشناسان وزارت بهداشت، فرماندار و مسؤولان ادارات شهرستان برگزار شد و از افرادی که برای ارتقای سلامت شهرستان، فعالیت مطلوب داشتند با اهدای لوح تجلیل شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها