مسئول گروه جهادی برتر کشوری تربت حیدریه در گفت‌وگو با «بسیج»:
مسئول گروه جهادی برتر کشوری تربت حیدریه گفت: اردوی جهادی مقدمه‌ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه‌ای جهادی است.
کد خبر: ۹۰۴۱۲۸۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرگرد پاسدارمحمود اشرف زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: اردو‌های جهادی بسیج سازندگی همه ساله با محوریت محرومیت زدایی از چهره مناطق روستایی محروم و تبیین گفتمان انقلاب و روحیه کار و تلاش در فصل تابستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: اردوی جهادی مقدمه‌ای بر سبک زندگی جهادی و تعمیق و گسترش روحیه‌ای جهادی است، که به آبادانی، رشد فرهنگی و محرومیت‌زدایی از چهره نقاط محروم کشور می‌انجامد.

اشرف زاده در خصوص گروه‌های جهادی دانش آموزی و دانشجویی افزود: گروه‌های جهادی دانش آموزی و دانشجویی در قالب اردو‌های جهادی همه دغدغه‌ها و علایق و سلایق را توانسته اند پوشش بدهند، هم همان‌هایی که دغدغه آجر روی آجر گذاشتن دارند و هم‌آن‌های که دغدغه کارآفرینی دارند. همه این سلایق در کنار هم و باهم به فکر خدمتی به هموطنان خود هستند.

مسئول گروه جهادی قافله خاکی همچنین افزود: همه ساله جوانان و نوجوانانی از دیار زعفرانی‌ترین شهر جهان از خوشی‌های حضور در کنار خانواده و هیاهوی تابستان گذشته و راه خدمت در اردو‌های جهادی را در پیش می‌گیرند، اردویی که سبگ زندگی جهادی را بین جامعه ترویج می‌کند.

وی در ادامه نیز گفت: گروه جهادی قافله خاکی تربت حیدریه در سال ۱۳۹۰ در قالب بسیج دانش آموزی تاسیس شد و بعد از ۸ سال از حیات خود در حال حاضر متشکل از ۱۵۰ نفر دانش آموز، دانشجو، طلبه و معلم همه ساله در فصل تابستان در عرصه‌های محرومیت زدایی فعالیت می‌کنند.

سرپرست گروه جهادی قافله خاکی در این خصوص می‌افزاید: این گروه جهادی با شعار می‌سازیم تا ساخته شویم در کنار محرومیت زدایی به دنبال تربیت نسل جوان در تراز انقلاب اسلامی است تا مدیران جهادی و متعهد و متخصص تحویل نظام دهد.

محمود اشرف زاده اظهار کرد: گروه جهادی قافله خاکی امسال با اعزام ۱۵۰ نفر به روستای دافی و اسفیز دهستان رقیچه از توابع بخش کدکن تربت حیدریه اعزام شد و در مدت ۷ شبانه روز بصورت مداوم در عرصه‌های عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، کمک به احداث و بهسازی منازل محرومین، جمع اوری محصولات کشاورزی و فرهنگی و ورزشی فعالیت داشتند.

وی گفت: بر همین اساس جهادگران بسیجی در عرصه عمران و آبادانی به احداث ۱۰ واحد مسکونی، مرمت و بازسازی ۲۰ واحد مسکونی در روستا‌های دافی و اسفیز به مردم مناطق محروم کمک کردند.

وی بیان داشت: در عرصه جمع آوری محصولات کشاورزی دانش آموزان محصول حدود ۶.۵ هکتار از مزارع گندم دیم و نیم هکتار از مزارع نخود دیم که صاحبان آن توانایی جمع اوری آن را نداشتند را کمک کردند.

سرپرست این گروه جهادی افزود: همچنین ویزیت رایگان و تحویل داروی رایگان به ۷۰ بیمار، کلاس مشاوره روانپزشکی و غربالگری تست قند و فشار خون برای ۱۰۰ نفر و واکسناسیون دام‌های سبک و سنگین بخشی دیگر از فعالیت گروه جهادی قافله خاکی در عرصه بهداشت و درمان بود.

برگزاری دو یادواره شهدا در روستا‌های اسفیز و دافی، برپایی جشن ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها، برگراری کلاس آموزشی بعنوان خانواده موفق، برگزاری نشست‌های عقیدتی و احکام و همچنین راهپیمایی شبانه و جهت یابی بخشی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده است که اشرف زاده از آن یاد کرد.

شایان ذکر است که گروه جهادی قافله خاکی متشکل از ۱۵۰ دانش آموز، دانشجو، معلم و طلبه در سال‌های ۹۴ و ۹۵ بعنوان گروه موفق جهادی سازمان بسیج مستضعفین معرفی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها