شرکت BMW آلمان گفت: به دلیل اینکه دو مدل خودروی X6 و x5 این شرکت در چین تولید می‌شود و دولت ترامپ قصد دارد بر واردات لوازم یدکی به آمریکا تعرفه وارد کند قیمت این مدل‌ها در بازار چین افزایش می‌ یابد.
کد خبر: ۹۰۴۱۲۹۱
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج؛ شرکت  BMW  آلمان اعلام کرد: قیمت دومدل شاسی بلند خود را در بازار چین به دلیل افزایش هزینه‌های تولید در آمریکا بالا خواهد برد.

در بیانیه این شرکت آلمان آمده است: دولت ترامپ بر واردات لوازم یدکی به آمریکا تعرفه اعمال می‌کند بنابراین قیمت این دو مدل شاسی بلند X5 و X6 در بازار چین به ترتیب 4 و 7 درصد افزایش می‌یابد.

این خودروها در کارخانه BMW در کالیفرنیای شمالی تولید می‌شوند و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از قطعات مورد نیاز آنها از خارج از آمریکا وارد می‌شوند، اعمال تعرفه بر واردات قطعات یدکی به آمریکا هزینه تولید آنها را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر چین نیز اعلام کرده است که بر واردات خودرو از آمریکا تعرفه اعمال می‌کند که در این صورت قیمت خودروهای BMW که در آمریکا تولید می‌شوند، افزایش بیشتری خواهد یافت.

پیشتر چین تمام تعرفه‌ها بر واردات خودرو به این کشور را لغو کرده بود اما هم اکنون بر واردات خودرو از آمریکا تعرفه 40 درصدی اعمال می‌کند.

ارسال نظرات