امام جمعه یزد با بیان اینکه ملت ایران زیر بار سیاست‌های ذلت بار آمریکا نمی‌روند گفت: مواضع رئیس جمهور در قبال ترامپ قابل تقدیر است.
کد خبر: ۹۰۴۱۳۴۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه انقلاب اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی ایران شرایطی فراهم شد و با دستور امام خمینی (ره) نماز جمعه در تمام نقاط کشور اقامه شد.

وی با تاکید بر اینکه نماز جمعه از شئون ولایت فقیه و حاکم اسلامی است بیان کرد: احیای این فریضه از وظایف حاکم اسلامی است و از زمان پیامبر (ص) هم این موضوع بوده و ایشان خودشان اقدام به اقامه این نماز می‌کردند و ائمه اطهار (ع) هم که می‌توانستند و حکما مانع آن نمی‌شدند این نماز توسط امام اقامه می‌شد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در زمان قبل از انقلاب علما، برخی از مراجع و بزرگانی که احساس وظیفه می‌کردند نماز جمعه را اقامه می‌کردند، ولی به صورت سازمان یافته نبود و در زمان انقلاب که چهارچوبه حاکمیت اسلامی تشیکل شد و، ولی فقیه حاکم مطلق اسلامی و اختیاردار همه اختیارات امام و ولایت است، نسبت به اقامه این نماز در هر هفته و به صورت رسمی دستور داد.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه اقامه نماز جمعه واجب است بیان کرد: وجوب نماز جمعه از آیات قرآن کریم فهمیده می‌شود که خداوند به مومنان امر می‌کند که هر کاری دارید کنار بگذارید و به سوی ذکر خدا بشتابید.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: از سویی دیگر، در روایات داریم که در هفته ۳۵ نماز بر انسان واجب است که یکی از این نماز‌ها باید به صورت جماعت اقامه شود و تنها نمازی که به صورت جماعت واجب شده نماز جمعه است.

وی در بخش دیگری از خطبه خود با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابتدا با انقلاب دشمن بودند و هیچ زمانی سر صلح با ایران ندارند اظهار داشت: الان هم وزارت خارجه آمریکا بیان می‌کند تا زمانی که شما آن طور که سیاست ما می‌خواهد نباشید ما شما را تحریم می‌کنیم و با شما به جنگ می‌پردازیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این صحبت به معنای آن است که ما برده، تابع و نیروی آن‌ها باشیم و زیرچتر آن‌ها قرار بگیریم تا هر کاری که خواستند سر ما بیاورند و مثل یک گربه یک لقمه نان جلوی ما بیاندازند، این خواسته آمریکایی‌هاست، ولی ملت ایران که در طول ۴۰ سال از جان فرزندانش گذاشته تا این انقلاب روی پای خود بایستد زیر بار چنین سیاست خصمانه آمریکا به ویژه ترامپ دیوانه نمی‌رود.

ناصری یزدی با اشاره به جنایت‌هایی که پامپئو در طول تاریخ علیه انقلاب انجام داده گفت: الان این شخصیت که پرونده‌اش سراسر جنایت علیه ملت ایران است دم از دوستی با مردم ایران و دلسوزی برای ملت ما می‌زند، ولی هیچ کسی دیگر این حرف‌ها را قبول نمی‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد از مواضع رهبر معظم انقلاب و همچنین سخنرانی رئیس جمهور در ارتباط با مواضع ایران در برابر آمریکا تقدیر کرد و افزود: بعضی از مواقع دیده می‌شود که سفرای ما کار انقلابی نمی‌کنند و اصلا به معرفی انقلاب به دنیا کاری ندارند در حالی که وظیفه وزارت خارجه و سفرا این است که آن‌ها اقدام به معرفی ایران و انقلاب در جهان بپردازند.

وی در ارتباط با مشکلات آب استان یزد گفت: مسئولان در این زمینه تلاش‌های بسیاری دارند، ولی باید با جدیت هر چه بیشتر اقدام به اجرای آن کنند تا شاهد رفع مشکلات آب استان یزد باشیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در بحث آبی که برای کشاورزی مصرف می‌شود هم به جای اینکه ما زمزمه حذف کشاورزی داشته باشیم باید اقدام به مکانیزه کردن آبیاری مزارع و باغات استان و کشور داشته باشیم تا به این وسیله مشکلات آب به صورت کامل برطرف شود.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف در آب و برق باید به بهترین نحو ممکن انجام شود خاطرنشان کرد: الان شرایطی است که مردم هم باید مقداری از مصرف خود را کم کنند تا موقع کم آبی و مشکل تامین برق را به خوبی رد کنیم.
ارسال نظرات