نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه قلم خبرنگاران حافظان منابع طبیعی است گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه منابع طبیعی همچون دیگر عرصه ها به فراموشی سپرده شده است.
کد خبر: ۹۰۴۱۴۴۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین حسینی در گفت ‌و گو با خبرنگار ما با اشاره به فرمایش امام صادق علی السلام در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد:  این مهم دو واجب بزرگ الهی هستند که با اجرایی شدن آن کسب وکار ما حلال و جاده ها امن می شود.

نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی در کنار حج، روزه و نماز است ولی امروزه به فراموشی سپرده شده است، عنوان داشت: اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر در قرآن آمده است ولی ما در این مهم کوتاهی کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه تذکر دادن، بازداری کردن و بازداشتن ما از خطا به عرصه فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: امر به معروف، امر به خوبی و نهی از منکر، نهی از بدی است با وجود اینکه ما به خوبی میل باطنی داریم ولی با این وجود حاضر نیستیم برای ترویج خوبی ها در جامعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: وظیفه ما اجرای واجبات است، باید داد ستم دیده و مظلومان را از ستمگران گرفته شود.

حسینی با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، افزود: اگر ما به وظیفه خود عمل می‌کردیم و به منابع طبیعی توجه می کردیم این مشکلات موجود در خصوص منابع طبیعی و تخریب‌ها را مشاهده نمی کردیم.

وی با بیان اینکه، عرصه امر به معروف و نهی از منکر در عرصه منابع طبیعی نیز جای کار دارد بیان داشت: اطلاع رسانی در خصوص منابع طبیعی در رسانه ها نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در منابع طبیعی و آبخیزداری عنوان داشت: ما به دنبال محافظه کاری هستیم و از مشکلات موجود در جامعه چشم پوشی می‌کنیم و این محافظه کاری ما موجب می شود که زمین و منابع طبیعی ما روز به روز از بین رود.

این مقام مسئول افزود: خبرنگاران با یک هشدار و خبر خود می توانند ما را در حفظ و حراست از منابع طبیعی قدم بر دارند.

ارسال نظرات