مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان مطرح کرد:

گروههای جهادی پیشتاز در خدمت رسانی به مردم / فعالیت های جهادی در استان ادامه دارد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان گفت: هم اکنون 60 گروه جهادی بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۰۴۱۴۶۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، گفت: گروههای جهادی بسیج سازندگی استان به عنوان پیشتازان عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی فعالیت خود را از اول تیرماه در استان آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه،  هم اکنون ۶۰ گروه جهادی در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: درطرح تابستانه گروههای جهادی ۱۱۸۰ خواهر و برادر شیعه و سنی به مدت ۲ ماه در ۵۱ عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستا‌های دور و نزدیک به ارائه خدمات جهادی می‌پردازند.

جعفری تصریح کرد: این گروههای جهادی با فعالیت‌های خود در مناطق محروم، هزاران نفر را از آثار و برکات اقدامات انجام شده بهره مند می‌سازند و تلاش می‌کنند تا فاصله‌ای میان طبقات مختلف در جامعه احساس نشود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان اظهار داشت: در حال حاضر ۴۳۲ گروه جهادی شناسنامه دار بومی متعلق به بسیج سازندگی متولی اجرای حرکت‌های جهادی در استان هستند که میزان ۸۰ درصد اعضای این گروه‌ها را برادران تشکیل می دهند و ۲۰ درصد نیز خواهر هستند، همچنین ۶۰ درصد فعالیت‌های این گروه‌ها مربوط به  بخش‌های عمران و آبادانی و ۲۰ درصد، بهداشت و درمان ۱۰ درصد، اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و ۱۰ درصد دیگر نیز  به  اموری همچون ورزش، آموزش و فعالیت‌های تابستانه اختصاص دارد.

وی با اشاره به اختصاص ۱ میلیارد تومان به فعالیت‌های جهادی در استان، ادامه داد: در طرح هجرت سه نیز  ۷ هزار دانش آموز دختر و پسر بسیجی در ۱۶۷ مدرسه به مرمت و زیبا سازی مدارس منطقه خود پرداخته و ضمن فراگیری یک حرفه،  به پر کردن اوقات فراغت خود می‌پردازند.

جعفری همچنین از توزیع ۲ هزار بسته سبد کالا با اعتبار یک میلیارد و هفتصد هزار تومان خبر داد و تصریح کرد: این حرکت جهادی به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر و محروم ساکن در روستا‌ها و با همکاری گروه سماوات قرارگاه خاتم الانبیاء بسیج سازندگی صورت می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار