خبرهای داغ:
مدیرکل حوزه هنری استان قزوین خبر داد:

برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر بچه های مسجد به میزبانی قزوین

هوشمند گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد، به میزبانی استان با حضور دوازده گروه از استان های اردبیل، کردستان، بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و قزین برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۴۱۴۷۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین نشست خبری مدیرکل حوزه هنری استان قزوین در خصوص برگزاری جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار شد.
علی هوشمند ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر بچه های مسجد در قزوین برگزار می شود.
وی گفت: سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد، به میزبانی استان با حضور دوازده گروه از استان های اردبیل، کردستان، بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و قزین در مساجد ولایت، موسی بن جعفر(ع)، امام حسن عسگری و مسجد فاطمه الزهرا برگزار می شود.
مدیرکل حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد: این جشنواره به لحاظ هویت مسجدی در دو بخش خانمها و آقایان برگزار خواهد شد و داوری های این جشنواره در مسجد محمدرسول الله می باشد.
هوشمندی ضمن اشاره به افتتاح و اختتامیه این جشنواره افزود: افتتاحیه این جشنواره در روزهای شانزدهم، هفدهم و هجدهم و اختتامیه در روز جمعه ۱۹ مردادماه سالجاری می باشد.
وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره در محل مسجد النبی و با حضور استان های شرکت کننده، اداره کل نمایش های حوزه هنری و مدیران و مسوولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
مدیرکل حوزه هنری استان قزوین اضافه کرد: اجرای عمومی و مردمی در مساجد یادشده و اجرای خصوصی در مسجد محمدرسول اله می باشد.
هوشمند در خصوص دفتر تئاتر بچه های مسجد استان قزوین تصریح کرد: این دفتر در مردادماه سال ۹۵ در مکان شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی ۹۵ افتتاح شد و طی این دوسال در مجموع ۴۰ گروه شامل ۲۵ گروه در بخش آقایان و ۱۵ گروه در بخش بانوان در مساجد و حسینیه های استان فعال می باشند.
وی اضافه کرد: تعداد اعضای ثابت که در این زمینه شناسنامه دار هستند ۳۰۹ عضو می باشد و مساجد پایلوت که برنامه ها در ایام مختلف در آنها اجرا می شود شامل مسجد امام خمینی، مسجد صاحب الزمان الغدیر، حسینیه شهید بابایی و مسجد صاحب الزمان شریف آباد می باشد.
مدیرکل حوزه هنری استان قزوین تعداد متون نگارش شده در این دفتر که آثار فاخری می باشند شامل پنج نمایشنامه تایید شده و تعداد اجراهای مسجدی و حسنیه ای ۴۸ اجرا می باشد.
هوشمند ضمن اشاره به برنامه های این حوزه در طول سال خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه های حوزه هنری و نیز اجراهای متنوع گروههای نمایشی، آماده سازی شرایط اجرا برای ۷۰۰ نفر تا پایان تابستان سال جاری طراحی شده و از دیگر برنامه های ما، شب خاطره در محل حسینیه شهید بابایی است که از ۱۳ خانواده شهید است که فرزندانشان از گروه های تئاتری هستند تجلیل خواهد شد.
وی افزود: همزمان افتتاح مکانی دفتر تئاتر بچه های مسجد استان، برای فعالیت گروههای تئاتر در تاریخ ۱۷ در حسینیه شهید بابایی خواهد بود.
مدیرکل حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: راهیابی نمایش آن سوی رویا به کارگردانی حنانه خاتونی به جشنواره ملی تئاتر بچه های مسجد می باشد، نمونه بارز موفقیت این مجموعه می باشد.
وی مطرح کرد: امسال دومین جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد را در مساجد و حسینیه های سطح استان برگزار می کنیم که با حضور ۴۰ گروه و بالغ بر ۱۲۰ نمایش در بهمن ماه سالجاری اجرا خواهد شد و وجود عدد ۴۰ به دلیل تقارن با چهل سالگی انقلاب می باشد.
مدیرکل حوزه هنری استان قزوین در ادامه تصریح کرد: از نمایشنامه پشت روزنه ها به نویسندگی وحیده حبیبی و خاک شیرین از حامد مکملی رونمایی خواهد شد.
هوشمندی ضمن تقدیر از عوامل اجرایی و حامیان این جشنواری ملی در استان گفت: حمایت های استاندار،
معاونت سیاسی و مدیرکل امور اجتماعی استاندار، سپاه صاحب الامر(عج) استان، زیباسازی، شهرداری اوقاف، هیات امنا مساجد، گردشگری صدا و سیما با توجه به محدودیت زمان تشکیل ستاد استانی، بسیار کارگشا بود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها