معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تبریز میزبان هنرمندان جوان هنرهای تجسمی سراسر کشور

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین هم‌اندیشی پیشکسوتان هنری استان با محوریت بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان گفت: بیست و ششم تا سی‌ام مردادماه جاری تبریز میزبان هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف هنری خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۴۱۵۵۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی محرمی گفت: در این جشنواره ١٢٠ هنرمند جوان و همچنین ٥٠ نفر از اساتید برجسته‌ی کشوری در رشته‌های ارتباط تصویری (پوستر)، تصویرسازی، حجم، خوشنویسی (نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور (کارتون)، نقاشی، نگارگری و (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) در تبریز حضور خواهند یافت.

وی همچنین از برگزاری آیین تجلیل از ٦ نفر از اساتید پیشکسوت هنرهای تجسمی استان همزمان با جشنواره یاد شده خبر داد.

محرمی گفت: هنر همواره نقش برجسته ای در شکل گیری حیات مدنی بشریت داشته و این تاثیر نیز روز به روز پررنگ تر شده است.

وی  افزود:  در دنیای مدرن امروز نیاز انسان به هنر بیش از پیش نمود یافته و ارتقای کیفیت زندگی بشر بدون استفاده از هنر و ابزارهای هنری ممکن نیست.

معاون هنری و رسانه‌ای اداره کل بیان کرد:‌ هنر  هم در زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی نقش بسیار برجسته‌ای دارد و از این رو اگر بخواهیم فضایی ایجاد کنیم که مردم بتوانند از استعدادها و توانایی های خود بهره ببرند و این استعدادها را به نفع خود و جامعه شکوفا کنند، بدون شک این هنر است که می تواند این زمینه را فراهم کند.

وی برگزاری جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوان را فرصتی برای ظهور و بروز استعدادهای جوان در رشته‌های مختلف هنری دانست.

 مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری و ارتقای سطح تخصصی هنرجویان، بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان را از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۷ در تبریز، برگزار می نماید.

شناسایی، تربیت و معرفی جوانان متعهد با توجه به مؤلفه شایستگی و ارتباط هنری هنرمندان جوان سراسر کشور، با حضور استادان با سابقه دانشگاهی و هنرمندان سرشناس، در رشته های مختلف هنرهای تجسمی  از اهم اهداف  این جشنواره است.

جشنواره یاد شده در رشته‌های ارتباط تصویری(پوستر)، تصویرسازی، حجم، خوشنویسی(نستعلیق)، طراحی، عکاسی، کاریکاتور(کارتون)، نقاشی، نگارگری و (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها