خبرهای داغ:
دبیر جشنواره با اعلام این خبر اظهار کرد: خانه سینمای مستند تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، اولین دوره جشنواره استانی فیلم مستند آذربایجان را با نگاهی به یک دهه تولید فیلم مستند استان برگزار می کند
کد خبر: ۹۰۴۱۵۵۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهرام علیزاده افزود:هدف از برگزاری این جشنواره،بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه آذربایجان،صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره های دینی و ایرانی و بومی،تقویت سینمای مستند خلاق آذربایجان،بیان نسبت سینمای مستند با واقعیات اجتماعی،آشنایی فیلمسازان استان با تحولات نوین سینمای مستند ایران، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید و توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل بخش مسابقه استانی،نگاه ویژه‌،بخش های جنبی و کارگاه تخصصی خواهد بود.

به گفته این مستندساز موضوع مسابقه استانی آزاد بوده و مستندسازان می توانند مستندهای کوتاه(تا ۴۵دقیقه) و مستندهای بلند(بالای ۴۵دقیقه) خود که بعد از سال ۱۳۸۵ تولید شده اند را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر جشنواره مستند آذربایجان ادامه داد: در بخش نگاه ویژه به موضوعاتی چون حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،حمایت از کالای ایرانی،چشم انداز سرزمین زیبای آذربایجان (تبریز ۲۰۱۸) و محیط‌ زیست پرداخت می‌شود.

علیزاده گفت: در بخش‌های جنبی جشنواره، برنامه‌هایی چون نکوداشت، مروری بر آثار مصطفی رزاق کریمی، مروری بر مستندهای منتخب استان اصفهان،نمایش مستندهای پرتره از چهره‌های علمی، ادبی، سیاسی و هنری آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از برگزاری کارگاه تخصصی با موضوع از ایده تا کارگردانی با حضور مدرس و مستندساز موفق، رهبر قنبری خبر داد.

 جشنواره مستند آذربایجان از ۵تا۸ شهریور ماه در تبریز برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵مردادماه به دبیرخانه جشنواره (خانه مستند تبریز) واقع در مجتمع سینمایی ۲۲بهمن ارسال کنند

ارسال نظرات