معاون هماهنگي اموراقتصادي استانداري مركزي در جلسه ستاد تنظيم بازار ؛
معاون هماهنگي امور اقتصادي به موضوع عرضه گوشت مرغ منجمد هم پرداخت و گفت : در جلسه امروز، يكي ازمواردي كه مطرح شد موضوع نگراني از افزايش قيمت مرغ بود كه درجلسه امروز مصوب شد كه از فردا توزيع مرغ منجمد توسط شركت پشتيباني امور دام استان انجام بگيرد، تا بتواند اين توزيع به تعادل و كاهش قيمت گوشت مرغ منجر شود .
کد خبر: ۹۰۴۱۵۸۶
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ سعيد فرخي معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري مركزي در جلسه ستاد تنظيم بازار با اشاره به اين موضوع كه جلسات اين ستاد هرهفته به صورت منظم برگزار مي شود افزود : جلسات ستاد تنظيم بازار با هدف تحليل و رصد شرايط بازار و همچنين ابلاغيه اي كه ازطرف ستاد تنظيم بازار كشور و دستور استاندار محترم استان جهت بررسي نوسانات نرخ كالاها و ميزان كمبود و يا ميزان عرضه برگزار ميشود .
معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري مركزي در ادامه به جلسه امروز اين ستاد هم پرداخت و گفت : در جلسه امروز، يكي ازمواردي كه مطرح شد موضوع نگراني از افزايش قيمت مرغ بود كه درجلسه امروز مصوب شد كه از فردا توزيع مرغ منجمد توسط شركت پشتيباني امور دام استان انجام بگيرد، تا بتواند اين توزيع به تعادل و كاهش قيمت گوشت مرغ منجر شود .
وي همچنين به كاهش گوشت گرم وارداتي هم پرداخت و افزود : كاهش وارداتي اين گوشت امري غيرطبيعي مي باشد و نياز شد سازمان صنعت ، معدن و تجارت دراين زمينه پيگيريهاي جدي و لازم را بعمل آورد كه دراين زمينه نياز به برگزاري نمايشگاه پاييزه وجود دارد .
فرخي در ادامه به نحوه برگزاري نمايشگاههاي پاييزه هم اشاره و گفت : با توجه به شرايط پيش رو نيازاست كه برنامه ريزي هايي انجام بگيرد تا عرضه كالاهاي اساسي و ضروري مردم دراين نوع نمايشگاهها عرضه بشود تا مردم بتوانند كالاي مورد نياز خود را به آساني تهيه نمايند.
معاون هماهنگي اموراقتصادي استانداري به نحوه ساماندهي بازار فولاد هم اشاره نمود و گفت : در روزهاي اخير و با توجه به افزايش قيمت فولاد نياز به ساماندهي اين كالا وجود دارد و دستورالعملي هم جهت تشكيل ستادي با هدف مبارزه با احتكار ، گرانفروشي و اختفاء در سطح استانها تشكيل ميشود تا نسبت به برخورد با افرادي كه قصد برهم زدن بازار را دارند اقدامات لازم بعمل آيد .
وي درخصوص موضوع شير درجلسه امروز اين ستاد هم گفت : دستورالعملي از ستاد تنظيم كشور به استان ها ابلاغ شده و قيمت شير و برخي از محصولات لبني را دراين دستورالعمل آورده بودند ، ولي با توجه اينكه مكانيزم اجرايي قيمت گذاري اين محصول با مشكل مواجه مي شود ، مقرر شد استعلامي از ستاد تنظيم بازارصورت پذيرد تا قيمت گذاري يكساني دراين خصوص انجام بگيرد تا بتوانيم يك تعادلي درمحصولات لبني بازارداخلي استان داشته باشيم .
معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري مركزي درجلسه اين ستاد ،به نظارت و نحوه برخورد با افراد سود جو در اين زمينه هم اشاره و افزود :مهمترين اقدامي كه در زمينه نظارت مي توان انجام داد، داشتن برنامه و حركت برمدار قانون در امرنظارت و برخورد با افرادي كه بازارمحصولات و كالاهاي اساسي مردم را دچار چالش مي كنند، را داشته باشيم كه اين به اعتماد بين مردم منجر خواهد شد .
فرخي درپايان اين جلسه به اجراي دستورالعمل در امرنظارت هم اشاره و افزود : درامرنظارت و بازرسي ازافرادي كه اقدام به احتكار، اختفاء و يا گرانفروشي ميكنند طبق قانون و دستورالعمل موجود برخورد خواهد شد تا از اين التهابات موجود در سطح بازار كاسته شود و به يك ثبات قيمت كالا برسيم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات