رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش یزد مطرح کرد:

جایگاه خوب دانش‌آموزان یزدی در المپیادهای ملی

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با توجه به آمار شرکت کننده از دانش آموزان استان در المپیادها، دانش آموزان استان یزد در کسب مدال المپیادهای ملی از جایگاه خوبی در بین استان‌های دیگر برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۰۴۱۶۵۹
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ محمدعلی توکلی، گفت: با توجه به آمار شرکت کننده از دانش آموزان استان در المپیادها، دانش آموزان استان یزد در کسب مدال المپیاد‌های ملی از جایگاه خوبی در بین استان‌های دیگر برخوردار هستند و این دانش آموزان بیشتر در المپیاد‌های ادبیات، کامپیوتر، ریاضی و فیزیک صاحب مدال‌های سه رنگ شده‌اند.

توکلی با اشاره به برنامه‌ریزی خوب استان در راستای موفقیت دانش آموزان در المپیاد‌های مختلف ادامه داد: برای حمایت، پشتیبانی و تقویت دانش‌آموزان برای موفقیت در المپیادها، باشگاه المپیاد در استان تشکیل شده است، همچنین باشگاه علمی پژوهشی جوان استان سالهاست به طور تخصصی به کار پشتیبانی از دانش‌آموزان در زمینه المپیاد‌ها می‌پردازد.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان یزد افزود: هر سال از استاد‌های برجسته کشوری نیز دعوت می‌شود تا دانش آموزان موفق در المیپاد‌ها را برای ورود به رقابت‌های کشوری و جهانی آماده کنند، همچنین از دانش آموزانی که صاحب مدال طلا درالمپیاد‌های جهانی شده‌اند دعوت می‌شود تا به دانش آموزان استان آموزش دهند. ضمن اینکه مدارس استان به خصوص مدارس خاص قبل از ورود دانش آموزان به سن المپیاد، افراد علاقمند را برای المپیاد‌های مختلف آماده می‌کنند.

توکلی عنوان کرد: در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ چهار دانش آموز پسر در استان موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره در المپیاد‌های ملی شدند، در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ دو دانش آموز پسر و یک دانش آموز دختر استان مدال‌های طلا و نقره المپیاد‌ها را به گردن آویختند.

وی افزود: در سه سال تحصیلی ۹۴ تا ۹۶ نیز، جمعا ۲۱ دانش آموز استان که شامل ۱۷ پسر و ۴ دختر بودند توانستند مدال‌های طلا، نقره و برنز را در رقابت‌های المپیاد‌های کشوری از آن خود کنند.

رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: برای سال تحصیلی ۹۶-۹۷ تاکنون با نتایج اعلام شده ۹ نفر از آن‌ها صاحب مدال‌های رنگی این رقابت‌ها در کشور شده‌اند. نتایج و المپیاد‌های کامپیوتر و ریاضی امسال هنوز اعلام نشده است که پیش بینی می‌شود دانش آموزان استان در این المپیاد‌ها نیز صاحب مدال شده باشند.
ارسال نظرات