مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان گفت: فصل تابستان فرصتی برای شناخت و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان و توسعه‌ی مهارت‌های فردی و اجتماعی آنان است.
کد خبر: ۹۰۴۱۷۶۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، معصومه هادی، مدیرکل کانون استان در گفتگوبا خبرنگار ما گفت: اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با پایان یافتن تکالیف رسمی مدرسه آغاز می‌شود و آنان فرصت دارند به کار‌های مورد علاقه‌ی خود بپردازند.

وی در ادامه«پرهیز از وادار فرزندان به انجام فعالیت‌های گوناگون» را یک اصل مهم عنوان کرد و افزود: گاهی پدر و مادر‌ها کودکان را مجبور به حضور در کلاس‌هایی می‌کنند که فرزندان از انجام آن احساس خوبی ندارند، به همین دلیل نتیجه‌ی مطلوبی از این کار حاصل نمی‌شود، زیرا تحمیل حضور در فعالیت‌های گوناگون به فرزندان در حقیقت مانعی برای درخشش آنان در فعالیت‌های دل‌خواه است.

هادی بیان کرد: گاهی ممکن است فرزندان دارای استعداد‌هایی باشند که از دید پدر و مادر پنهان مانده باشد و فصل تابستان فرصتی است برای شناخت، پرورش این استعداد‌ها و توسعه‌ی مهارت‌های فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان، کانون پرورش فکری را به دلیل وجود نیرو‌های متخصص، برنامه‌های گوناگون و «انتخاب آگاهانه» محیط مناسبی برای کودکان و نوجوانان توصیف کرد و ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون به توسعه‌ی مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان کمک می‌کند، زیرا آنان در کانون حق انتخاب دارند و حاصل این«خود آگاهی»، انرژی افزایی است.

وی در همین رابطه افزود: حضور در جمع هم‌سالان و در محیطی امن امکان «دوست‌یابی» را افزایش می‌دهد و از فشار‌های روانی کودکان و نوجوانان می‌کاهد، به همین دلیل فرصت مناسبی است برای برنامه ریزی در زمینه‌ی کاهش آسیب‌های اجتماعی، زیرا حضور در جمع« درک مشترک» را به ارمغان می‌آورد و از این‌که می‌بینند دیگران هم دغدغه‌ها و مسایلی مشابه با آنان دارند، می‌توانند راه حل‌های جدیدی بیابند و احساس آرامش کنند.

مدیرکل کانون در ادامه‌ این بخش از سخنان خود خاطرنشان کرد: «تعادل هیجان‌های کودکان و نوجوانان» سلامت روانی آنان را افزایش می‌دهد که همه‌ی این مولفه‌ها یعنی ارتباط موثر، خودآگاهی، هم‌دلی، دوست‌یابی مناسب، حل مساله و تصمیم‌گیری تمرین مهارت‌های زندگی است که کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظرات