مدیر کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت:

وقف سنتی زیبا برای پر کردن چاله های اجتماعی جامعه است

مدیر کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: وقف یک سنت بسیار زیبا برای پر کردن چاله های اجتماعی جامعه است.
کد خبر: ۹۰۴۱۷۶۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۴
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: وقف یک سنت بسیار زیبا برای پر کردن چاله‌های اجتماعی جامعه است، با توجه به ویژگی ماندگار و ابدی بودن منافع وقف بنابراین وجود آن در هر جامعه‌ای ضروریست و هیچ چیز دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود.

وی افزود: از آنجا که حبّ و علاقه به دنیا در ذات انسان وجود دارد لذا گذشتن از آن نشانه بلوغ فکری و معنوی یک فرد است و وقف در واقع مقدمه‌ای برای رشد و کمال واقف است.

حجت الاسلام محسن مؤمنی مقدم اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی معیشت مردم، شاید همگان توان واقف شدن را نداشته باشند، اما وقف مشارکتی، این مانع را برداشته و هرکس می‌تواند به مقدار توان مالی خود در یک وقف گروهی سهیم شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به فعالیت انجمن یاوران وقف در استان، ادامه داد: انجمن یاوران وقف یک انجمن مردمی و متشکل از افرادی است که دغدغه وقف و رفع نیاز‌های جامعه را دارند.

مؤمنی مقدم تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان این انجمن در حوزه فعالیت‌های قرآنی و حوزوی تشکیل شده و امیدواریم در سایر زمینه‌ها نیز این انجمن تشکیل شود و البته خروجی این انجمن باید ایجاد وقف جدید در راستای نیاز‌های استان باشد.

این مسئول بیان کرد: سازمان اوقاف هیچ تأکیدی بر تولیت (سرپرستی) موقوفه توسط اوقاف ندارد، اما تنها برای حفظ و حراست از موقوفه و جلوگیری از پدیده موقوفه خواری، باید موقوفات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه کشور ثبت شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان به راه اندازی مراکز مشاوره وقف جدید در ادارات اوقاف استان و شهرستان‌ها اشاره و بیان کرد: در این مراکز، کارشناسان ما سعی می‌کنند با معرفی نیاز‌های روز جامعه به واقفین و خیرین، وقف‌های جدید را به سمت نیاز‌های استان هدایت کنند تا موقوفات، کارایی بیشتری داشته باشند.

مؤمنی مقدم در پایان خاطر نشان کرد: علاقمندان می‌توانند با شماره گیری کد #۲۵۲۹*۷۸۰* با صرف هر مقدار هزینه‌ای که مدّ نظر دارند برای وقف کردن در زمینه‌های قرآنی، بهداشت و سلامت، علم و فناوری، اشتغال و ازدواج مشارکت کنند.
ارسال نظرات