منطقه کیاسر ساری با وجود محرومیت جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد به‌طوری که گردشگران اروپایی از کشور فرانسه روز گذشته وارد شهر کیاسر شدند و از نزدیک از بافت‌های قدیمی و خانه فرهنگی کلانتری در شهر کیاسر بازدید کردند.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۰۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهر کیاسر که در ۷۰ کیلومتری شهرستان ساری قرار دارد از جاذبه‌های بکر گردشگری برخوردار است و براساس اسناد تاریخی نام کیاسر منسوب به کاووس پسر کی‌قباد کیانی (کیوس پسر قباد ساسانی) است.

 نخستین حاکم دولتی چهاردانگه به نام «حسن اعظام قدسی» نام‌ور به «اعزام‌الوزاره» که از سوی وثوق‌الدوله، نخست‌وزیر قاجاریه در سال ۱۲۹۸ خورشیدی به عنوان حاکم چهاردانگه به کیاسر آمد در خاطرات خود در تمام جا از «کیاسرا» نام می‌برد.

 

این منطقه با وجود محرومیت جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد  به‌طوری که گردشگران اروپایی از کشور فرانسه روز گذشته وارد شهر کیاسر شدند و از نزدیک از بافت‌های قدیمی و خانه فرهنگی کلانتری در شهر کیاسر بازدید کردند.

گردشگران خارجی با حضور در شهر کیاسر از بافت‌های سنتی، قدیمی و خانه کلانتری که یکی از آثار برزرگ فرهنگی این شهر محسوب می‌شود؛ بازدید کردند.

 

یکی از گردشگران خارجی در گفت‌وگویی گفت: کیاسر از ظرفیت‌های مناسبی در بخش گردشگری برخوردار است.

گردشگر فرانسوی با بیان اینکه بافت قدیمی و کهن شهر کیاسر بسیار زیبا است،تصریح کرد: سقف خانه کلانتری که معرق کار شده از کارهای فرهنگی خوب در شهر کیاسر بوده و می‌تواند هر توریست را به خود جذب کند‌.

این توریست اروپایی گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری در منطقه، شهر کیاسر می‌تواند به یکی از شهرهای توریستی ایران تبدیل شود.

همت محمدنژاد شهردار کیاسر نیز در این بازدید با این توریست‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری همراهی می‌کرد؛ طی گفت‌وگویی گفت: شهر کیاسر با توجه به قدمت تاریخی می‌تواند برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشد.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای رونق گردشگری در این شهر داریم، افزود: دعای جوشن کبیر که بر روی سقف خانه کلانتری نقش بسته شده بود توجه گردشگران را به خود جلب کرده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها