با حضور فرمانده سپاه دهگلان و مسئولین شهرستان دهگلان یادواره شهدای ( آبروی کوچه وافتخار محله ) دهگلان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۳۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم یاد واره (شهدا آبروی کوچه و افتخار محله ها) در سی و هشتیمن سالروز شهادت شهدای پیشمرگ مسلمان کرد شهرستان دهگلان، سردار شهید محمد جعفری، مظفر صادقی و عبدالله حسین پناهی با حضور مسئولان شهرستان و خانواده‌های معظم شهدا در سوله ورزشی صالحین حوزه مقاومت بسیج شهید نسرین پور برگزار شد.

در این مراسم معنوی سرهنگ پاسدار محمد امانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دهگلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشمرگ کُرد مسلمان گفت: ما باید همه قدر دان از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های پیشمرگان مسلمان باشیم که در آن شرایط سخت اوایل انقلاب که از همه دار و ندار خود برای دفاع از این آب و خاک گذشتند و امنیت و آرامش کنونی را یرای ما به ارمغان آوردند.

سرهنگ امانی با تاکید بر اینکه این انقلاب به برکت خون پاک شهدا و رشادت‌های ملت رشید ایران و بر پایه دین و فرهنگ و بر مبنای ارزش‌ها بنا شده است، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم از این انقلاب به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

فرمانده سپاه دهگلان اظهار داشت:شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در کردستان در شرایطی به دفاع از اسلام و انقلاب به پا خواستند که این دیار از دو جبهه گروهک‌های ضد انقلاب و ارتش بعث عراق مورد تهاجم قرار گرفته یود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشمرگ مسلمان کرد، گفت: نقطه‌نقطه استان کردستان به عطر شهدا معطر است و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید از شهدای کشور متعلق به استان کردستان بوده که یک‌هزار نفر از این آمار را شهدای پیشمرگ مسلمان کرد تشکیل می‌دهند.

سرهنگ امانی با بیان اینکه کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب سرزمین مجاهدت‌های خاموش است، اظهار کرد: کردستان به راستی سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و این تعبیری که برای همیشه مانند لوحی زرینی بر تارک این استان خواهد درخشید.

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم نقش بسیار مهمی در پیروزی کشورمان در دوران جنگ تحمیلی و سایر موفقیت‌های کشور در دوران پس از جنگ داشت افزود: دشمنان تحمل مشاهده پیشرفت انقلاب اسلامی را از نظر علمی و معنوی ندارد و از راه‌های مختلف می‌کوشند تا یاد شهدا از جامعه اسلامی زدوده شود، اما مردم ما با بصیرت و آگاهی خود این نقشه‌ها را باطل می‌کنند.

فرمانده سپاه دهگلان امنیت و اقتدار امروز کشور از برکات ایثار و از خودگذشتگی شهدای گرانقدری است که در مسیر دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن بهترین راه را انتخاب و خود جاودانه شدند.

محمد امانی از شهدای پیشمرگ مسلمان کرد به عنوان نماد و اسطوره صبر و استقامت نام برد.

فرمانده سپاه دهگلان با بیان اینکه نام بردن از شهدا افتخار و عزت به ارمغان خواهد داشت گفت: هر کس بخواهد از ویژگی‌های سرزمین خود اسم ببرد ابتدا باید شهیدان دیار خود را معرفی کند و با نام شهیدان از افتخارات کوچه و محله خود نام ببرد.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات