خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین :
ابراهیمی گفت: امروز مهمترین نیاز کشور کادر سازی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است. مهمترین کار تشکیلاتی، هویتی بخشی به شخص و جمع است و واگذاری فرماندهی به دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه، رویکرد و سیاست بسیج دانش آموزی است.
کد خبر: ۹۰۴۱۸۳۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:
تربیت نیروی تراز انقلابی، رویکرد بسیج دانش آموزی است
ابراهیمی گفت: امروز مهمترین نیاز کشور کادر سازی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است. مهمترین کار تشکیلاتی، هویتی بخشی به شخص و جمع است و واگذاری فرماندهی به دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه، رویکرد و سیاست بسیج دانش آموزی است.
رضا ابراهیمی مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن اشاره به طرح یاوران ولایت بیان کرد: طرح یاوران ولایت در دو بخش دانش آموزان پسر و دختر متوسطه دوم، به مدت ۴ شب و ۵ روز از ۲۵ تیرماه لغایت ۳ مردادماه سالجاری در اردوگاه شهید رجایی محمد شهر استان البرز برگزار شد.
وی گفت: این دوره با محوریت یادبود شهدای مدافع حرم و محوریت مدرسه انقلابی، دانش آموز انقلابی با همکاری سپاه امام حسن (ع) استان البرز واقع در محمد شهر برگزار شد.
ابراهیمی با اشاره به هدف طرح یاوران ولایت عنوان کرد: هدف از این طرح، تربیت فرماندهان و مدیران جوان و نوجوان و ایجاد تحرک و پویایی در واحد‌های مقاومت پیشگام بسیج دانش آموزی و همچنین رشد و ارتقا سطح استعداد‌های دانش آموزان نخبه و دارای زمینه در قالب پذیرش مسوولیت فرمانده واحد بسیج دانش آموزی دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه می‌باشد.
وی افزود: همچنین ارتقا سطح معرفتی و بینش و نهادینه شدن شاخصه‌های تربیتی در دانش آموزان و ایجاد زمینه پذیرش مسوولیت در آینده با ایجاد زمینه‌های علمی و مهارتی، از اهداف این طرح است.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: این برنامه با در نظر گرفتن راهبرد تربیت دانش آموزان در جهت تحقق جامعه اسلامی با رویکرد دانش آموز محوری و با هدف تربیت و توانمندسازی نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی به صورت استانی برگزار شد.
ابراهیمی تصریح کرد: در طرح یاوران ولایت ۲۸۰ دانش آموز دختر و پسر شرکت کردند که از هر دبیرستان پسرانه یک دانش آموز و جمعا ۱۴۳ دانش آموز پسر و از هر دبیرستان دخترانه یک دانش آموز و جمعا ۱۳۷ دانش آموز دختر از پایه دهم دبیرستان شرکت دارند.
وی خاطرنشان کرد: دوره یاوران ولایت در محور‌های مهارتی، مهارتی تشکیلاتی و تربیتی اجرا می‌شود. در بحث تشکیلاتی ۶ کلاس و ۶ کارگاه با موضوعات مساله شناسی، چگونگی جذب، سازماندهی، برنامه ریزی، اجرا و مستندسازی برنامه‌ها می‌باشد.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: برگزاری این کارگاه‌ها و نشست‌ها موجب می‌شود تا دانش آموزان ولایتمداری، تکلیف گرایی، اخلاص و توجه به ماموریت‌ها را مورد توجه قرار داده و به این باور برسند که به عنوان افسران جنگ نرم، به عنوان یک انقلابی، عامل به عمل باشند.
این مسوول اضافه کرد: امروز مهمترین نیاز کشور کادر سازی و تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است. مهمترین کار تشکیلاتی، هویتی بخشی به شخص و جمع است و واگذاری فرماندهی به دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه، رویکرد و سیاست بسیج دانش آموزی است.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به حضور اساتید کشوری در این دوره‌ها ادامه داد: اساتید برجسته استانی و کشوری در این اردو حضور داشتند و همایش‌هایی نیز در خصوص مشاوره و آسیب شناسی اجتماعی برگزار شد.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری انتخابات مجمع علوی ویژه پسران و مجمع فاطمی ویژه دختران جهت انتخاب نمایندگان دانش آموزان و نیز کلاس‌های فوق برنامه با محوریت مسابقات ورزشی، فرهنگی، مراسم شبی با شهدا با حضور خواهر شهید فهمیده در بخش دختران و حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی و بهداشتی بین دانش آموزان از دیگر برنامه‌های این اردو بود.
این مسوول ضمن تشکر از آموزش و پرورش و سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: این مراسم حاصل همکاری مشترک اداره کل آموزش و پرورش و سپاه صاحب الامر (عج) استان با سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین می‌باشد. همچنین مراسم افتتاحیه و اختتامیه اردوی حامیان ولایت با حضور آیت اله عابدینی، سرهنگ طاهرخانی معاون هماهنگی سپاه صاحب الامر استان قزوین، مدیران و معاونان نواحی و مناطق آموزش و پرورش، فرماندهان و معاونان نواحی سپاه در استان قزوین برگزار شد.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین افزود: این اردو با رویکرد دانش آموز محوری بوده چرا که مدیران و مسوولان آینده کشور دانش آموزان هستند و ما با هویت بخشی و مسوولیت پذیر کردن این دانش آموزان، به دنبال تربیت یاورانی برای ولایت هستیم.
۱۰۱۰/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها