سید ساجد یعقوبی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: متاسفانه با توجه به وجود قرص های روانگردان و مواد مخدر در بین دانشجویان و دانش آموزان آمار در دست نداریم، اما گرایش دانش آموزان و دانشجویان به مواد مخدر صنعتی افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۰۴۱۹۲۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
گرایش دانش آموزان و دانشجویان به مواد مخدر صنعتی افزایش یافته است
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ محمد خیرخواه بشر صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران و مطبوعات اردبیل اظهار داشت: متاسفانه با توجه به وجود قرص های روانگردان و مواد مخدر در بین دانشجویان و دانش آموزان آمار در دست نداریم، اما گرایش دانش آموزان و دانشجویان به مواد مخدر صنعتی افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی در جامعه افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته ورود و قاچاق به مواد مخدر به استان اردبیل افزایش یافته است، در بحث تریاک ۹۴ درصد، حشیش ۲۲۸۱ دردصد و سایر مواد مخدر در سال جاری و گذشته ۱۱۱ درصدر افرایش یافته است.

وی افزود: در بین این آمار‌ها با توجه به کشفیات قرص‌های روان گردان باید گفت که ۲۳۵ درصد کشفیات قرص‌های روان گردان هم افزایش یافته است.

خیرخواه بشر ادامه داد: تعداد قاچاقچیان مواد مخدر ۴۰ درصدر، توزیع کنندگان ۳۴ درصد، نگهدارنگان مواد مخدر ۳۲ درصد و دستگری ۱۵۷ درصد و مجموعه دستگیری‌ها ۶۶ درصد می‌باشد.

وی افزود: اعتیاد تبدیل به یک معضل اجتماعی گشته و این در حالی است که موقعیت و منزلت فردی اجتماعی اشخاص را کاهش داده و در بین زنان هم موقعیت اجتماعی را کمتر می‌کند و باعث می‌شود هزینه خانواده‌ها بالا رود و در حالی که شخصیت اجتماعی خود فرد معتاد پایین می‌آید شخصیت خانواده‌ها را هم بین سایر افراد جامعه پایین می‌آورد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تصریح کرد: ابتلا به بیماری‌های روانی جزو پیامد‌های مخرب فردی، مصرف مواد مخدر و سیکار منجر به سکته مغزی، نابودی کلیه و بیماری سرطان بیماری‌های جسمی است.

خیرخواهر بشر ادامه داد: یکی از خطرناکترین پیامد‌های مخرب اعتیاد بیماری جنسی است چرا که زنان معتاد برای تامین مواد مخدر خود دست به خود فروشی می‌زند و این در حالی است که پیامد خانوادگی را به دنبال داشته و دختران معتاد فرصت ازدواج را از دست داده و دربین جامعه و خانواده اعتماد به او سلب گشته و در آخر منجر به دوری از خانواده می‌شود.

وی اظهار داشت: فرو پاشی خانواده‌ها از پیامد‌های مخرب اعتیاد است چرا که مادران معتاد و پیدران فقط به فکر اعتیاد و مصرف مواد مخدر هستند و تربیت فرزندان و رسیدگی به اموران فرزندان و خانواده فراموش می‌شود و اگر زن در خانواده معتاد شود نظم و انظباط بین خانواده از بین می‌رود.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار