معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۴ طرح اشتغالزایی مصوب در کارگروه استانی ستاد ساماندهی امور جوانان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۰۴۱۹۴۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
گلاویژ فتاحی اظهار داشت: این تسهیلات براساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت ورزش جوانان و صندوق کارآفرینی امید با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان همچنین از انعقاد تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان و بانک قرض الحسنه رسالت برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد ۲ درصد مختص به جوانان روستایی خبر داد؛ و یادآور شد: جوانان روستایی متقاضی دریافت تسهیلات و دارای طرح اشتغالزایی، به صندوق کارافرینی امید معرفی می‌شوند که پس از تایید کارشناس و توجیه پذیر بودن طرح، از بانک قرض الحسنه رسالت تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراحل پرداخت این تسهیلات به جوانان صاحب طرح در حال اجرا است، افزود: ۲۰ درصد این طرح‌ها مربوط به تجهیز طرح‌های ورزشی و ۸۰ درصد بقیه نیز به طرح‌های اشتغالزایی از جمله ایجاد کارگاه‌های تولیدی خیاطی، احداث خانه‌های بومگردی، ایجاد شبکه‌های اجتماعی، تولید تجهیزات زورخانه، تولید البسه ورزشی و احداث پروژه تفریحی اختصاص یافته است.


براساس این تفاهم نامه، اگر جوان روستایی دارای طرح و مهارت نیز نباشد از طریق صندوق بانک قرض الحسنه در رشته‌های مورد نظر آموزش داده شده و مهارت لازم را کسب می‌کند سپس در محل زندگی خود (روستا) اقدام به تولید محصول می‌کند.

همچنین براین اساس، بانک قرض الحسنه رسالت، فروش محصول تولیدی جوان روستایی را به عهده گرفته و تولید کننده را به بازار فروش و عرضه متصل می‌کند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان سهم استان از تسهیلات اشتغالزایی بانک قرض الحسنه رسالت را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبارات هنوز تخصیص نیافته، ولی موافقت اولیه آن انجام شده و به زودی جلسه‌ای برای نحوه پرداخت تسهیلات نیز برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: رویکرد اداره کل ورزش و جوانان حمایت از طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی است که مورد استقبال جوانان قرار گرفته و بازخورد خوبی هم در جامعه داشته است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات