خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت: با توجه به نوع اقلیم و تغییرات اقلیمی و کمبود بارندگی‌ها به طور جد نیازمند حفظ و نگهداری منابع حیاتی طبیعی هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۱۹۴۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ محمدکرم محمدی در همایش روز جنگلبانی که در جنگل ابر برپا شده بود با بیان اینکه من نیز یک جنگلبان هستم روز جنگلبان را به تمام کسانی که در حفظ و نگهداری این منبع عظیم حیاتی تلاش میکنند تبریک گفت و افزود: با توجه به نوع اقلیم و تغییرات اقلیمی و کمبود بارندگی‌ها به طور جد نیازمند حفظ و نگهداری این منابع حیاتی هستیم و ساخت و ساز‌های بی رویه و عدم توجه جدی به این منابع عظیم خدادادی باعث گشته تا اساسی‌ترین عناصری را که حیات انسان‌ها و تمام موجودات زنده (آب، خاک و هوا) وابسته به آن است را به خطر بیاندازیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در جنگل‌ها نقش مخربی داشته است عدم تعادل بین مرتع و دام میباشد تصریح کرد: با فشار بی رویه به مرتع، گیاهان خوش خوراک تبدیل به گیاهان بوته‌ای و خار دار شده و به مرور زمان آن گیاهان از خود، موادی ترشح میکنند که بخشی از حیات را منهدم کرده و پس از مدتی گیاهان دچار تغییر خواهند شد و متعاقبأ بسیاری از عناصر خود را از دست خواهند داد و به دنبال آن شاهد فقرخاک و عدم رشد درختان هستیم.
محمدی با بیان اینکه ما برای اینکهپ زنده بمانیم و آب داشته باشیم و توسعه را دنبال نماییم ناچار به صیانت از عرصه‌های طبیعی مان هستیم افزود: یکی از این راه‌ها آبخیز داری است چرا که عدم آبخیز داری کانون‌های آبساز را به کانونهایپ سیل ساز تبدیل خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم به کمک مردم، دهیاران، شورا‌ها و ... در بالادست روستا‌ها آبخیز داری را رواج دهیم، میتوانیم روستا‌ها را به مدت زیادی از خطرات کم آبی و ... نجات دهیم.
معاون استاندار سمنان در پایان با اشاره به اینکه امیدوارم با کمک یکدیگر هم افزایی کرده و از میراثی که اولا حق الناس بوده و به ما به ارث رسیده از گذشتگانمان هست، با یاری خداوند فضا را برای ادامه حیات و بقای نسل بشر حفظ و نگهداری نماییم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها