خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی کشور گفت: امروزه آموزش و پروش محور توسعه کشورها می باشد، هر کشوری که در آموزش و توسعه منابع انسانی سرمایه گذاری کند پیشرفت کرده است، چرا که مبنای توسعه پایدار در همه دنیا آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۹۰۴۱۹۷۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین با حضور مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، زاهدی استاندار قزوین، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورس استان قزوین، مسوولان استانی و آموزش و پرورش استان

در این جلسه زینی وند اظهار کرد: از هر طرف نگاه سخت گیرانه ای بر مدارس غیردولتی وجود دارد با توجه به اینکه ثابت شده بار سنگینی از دوش دولت برمی دارند.
وی توضیح داد: مدارس غیر انتفاعی می توانند از حیث فضا و ایجاد تجعیزات مناسب به آموزش و پرورش کمک کنند. برخی از مصوبات اموزش و پرورش بر عهده و به دستور استاندار در یکپارچه سازی آموزش و خدمات به کودکان خردسال و هماهنگی ظرفیت آموزشگاه ها می باشد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی ابراز کرد: موسسین مدارس غیردولتی در تلاش هستند وظیفه سنگین تعلیم و تربیت را به انجام برسانند.
زینی وند خاطرنشان کرد: امروزه آموزش و پروش محور توسعه کشورها می باشد، هر کشوری که در آموزش و توسعه منابع انسانی سرمایه گذاری کند پیشرفت کرده است، چرا که مبنای توسعه پایدار در همه دنیا آموزش و پرورش است.
وی گفت: کارخانه سازی و استفاده از سایر اقدامات فیزیکی نمیتواند محور توسعه باشد، محور و مبنای دانایی در توسعه جوامع آموزش و پرورش است.
این مسئول اذعان کرد: نهادی به گستردگی آموزش و پرورش در هیچ جای دنیا نمی تواند به تنهایی پاسخگوی اهداف دولت باشد.
زندی وند تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش که در راس آن مدیریت استان و امام جمعه و ۱۶ دستگاه دیگر قرار دارد بیانگر این است که به گونه ای برنامه ریزی کنید که از ظرفیت های بومی و محلی و منطقه ای در جهت پیشرفت جامعه استفاده شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد: بر اساس آیین نامه، استقرار مدارس غیردولتی می تواند هم در فضاهای مسکونی و هم در فضاهای دولتی اسکان یابند و از همه ظرفیت های موجود برای این مدارس می توان استفاده کرد.
وی یادآور شد: در کل کشور زمین هایی با کاربری آموزشی داریم که اینها نیاز به ساماندهی دارند. زمینی که با این کاربری در اختیار موسس آموزشی قرار میگیرد علی الابد فضای آموزشی باقی خواهد ماند و به هیچ وجه حق فروش و تغییر کاربری آن وجود ندارد.
زندی وند گفت: کارگروهی تحت عنوان کارگروه تسهیلات برای استفاده از ظرفیت بانک ها و دستگاه ها برای گسترش مدارس غیردولتی تشکیل شده است.
وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: علیرغم پیشرفتهای بسیار خوب استان قزوین، از میانگین کشوری عقب است که لازم است کارگروهی برای توسعه کمی و کیفی این مدارس جهت بررسی راه های گسترش مدارس غیر انتفاعی بررسی شود.
1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها