خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه نهبندان خبر داد
مسئول بسیج سازندگی نهبندان از احیاء و مرمت قنات روستای اسماعیل آباد از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان شوسف خبر داد.
کد خبر: ۹۰۴۱۹۸۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

ابراهیم مرادی پور مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان نهبنداندر گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: عملیات احیاء و بازسازی قنات روستای اسماعیل آباد به مدت دو ماه از محل اعتبارات قرارگاه پیشرفت و آبادانی دهستان شوسف توسط بسیج سازندگی سپاه نهبندان انجام گرفت.

مرادی پور خاطر نشان کرد: طول قنات روستا بیش از 6 کیلومتر بوده که 4 کیلومتر آن بصورت رو باز بوده و مابقی قنات بصورت کوره قنات و با آجر کار شده که به علت عدم اجرای صحیح آن در برخی از نقاط و ریزش خاک در مسیر عبور آب ، سبب گریز آب به خارج از قنات گردیده و این باعث دبی کم آب در مظهر قنات شده است.

وی اضافه کرد : احیا و مرمت آن بصورت سرگشا که طول 490 متر آن کول گذاری و 65 متر طوقه چینی شده است که حاصل این مرمت افزایش 6 برابری آب نسبت به میزان قبلی آن ، در مظهر قنات را در پی داشته است.

مسئول بسیج سازندگی افزود: تعداد بهره برداران از این قنات 110 خانوار است که بیشتر آنان مشغول کاشت پنبه بوده و تعداد 4 کارگاه ضبط پسته بصورت سنتی در این روستا فعال می باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها