خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: سیاست نظام حمایت از مستضعفان و محرومان است و در این راستا ما هر تلاشی را بتوانیم برای همکاری با اردوهای جهادی انجام داده و خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۰۹
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام  به همراه مهدی هنری رئیس بسیج سازندگی استان، محمد تاج‌فرد دبیر ستاد اردوهای جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد بشیری‌زاده فرماندار شهرستان درمیان، محمد فاطمی‌نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان درمیان و ابوذر صلاحی مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از گروه جهادی حضرت فاطمه‌زهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در روستاهای بخش مرکزی شهرستان درمیان مستقر است، بازدید کردند.

 سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی در حاشیه بازدید از گروه جهادی دندان‌پزشکی در روستای حاجی‌عطا اظهار کرد: هدف از تشکیل گروه‌های جهادی تلاش برای رفع محرمیت در مناطق مرزی و محروم است.

 وی با بیان این‌که طی سال‌های گذشته اردوهای جهادی در زمینه‌های مختلف از جمله پزشکی، فرهنگی، علمی، آموزشی و عمرانی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، افزود: هدف، رفع مشکلات و محرومیت‌ها است و همیشه محرومیت‌ها در روستاها نیست بلکه ما در حاشیه شهرها نیز دارای محرومیت‌هایی هستیم که گروه‌های جهادی با مشخص‌کردن نقطه هدف و شناسایی محرومیت‌ها برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنند.

سیاست نظام حمایت از مستضعفان و محرومان است/حضور 600 دانشجو در اردوهای جهادی تابستان 97

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی بیان کرد: این‌که گاهی اوقات رسیدگی به برخی از مناطق بیشتر و زودتر صورت می‌گیرد به دلیل جمعیت و معرفی بیشتر است اما برخی از مناطق دیگر که کمتر معرفی و دیده شده است دیرتر و با تأخیر به آن‌ها خدمات رسانی می‌شود؛ اما در مجموع هدف اردوهای جهادی رفع محرومیت در دورترین نقاط مرزی است.

 سیاست نظام حمایت از مستضعفان است

سردار قاسمی عنوان کرد: سیاست نظام حمایت از مستضعفان و محرومان است و در این راستا ما هر تلاشی را بتوانیم برای همکاری با اردوهای جهادی انجام داده و خواهیم کرد؛اما اردوهای جهادی اعتبار مصوبی ندارد که بتوان برای اعتباری در نظر گرفت.

 

 وی اظهار کرد: اردوهای جهادی با هماهنگی ها محلی که در بخش های مختلف هر شهرستان صورت می‌گیرد و با توجه امکاناتی که در هر بخش و شهرستان است به گروه های جهادی کمک می‌شود اما اینکه ما بخواهیم اعتبار مالی از طرف سپاه یا سایر نهاد ها برای اردوهای جهادی در نظر بگیریم امکان ندارد.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: گروه های پزشکی و داندانپزشکی از شبکه بهداشت،دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه بسیج سازندگی، سپاه و حتی خیرین مورد حمایت هستند و خوشبختانه کمکهای خوبی با توجه به خدمت ارزشمندی که به مردم می‌دهند، برای خدمات دهی بیشتر دریافت می‌کنند.

 

قائد یوسفی مسئول گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی از سال 1392 با محوریت خدمت رسانی در زمینه های پزشکی ایجاد شده است.

 

وی افزود: فعالیت این گروه در بخش پزشکی به سه قسمت پزشکی،مامایی و دندانپزشکی تقسیم می‌شود و علاوه بر این گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی در زمینه های فرهنگی، عمرانی، علمی و آموزشی، اشتغال و مهارت آموزی فعالیت دارد.

سیاست نظام حمایت از مستضعفان و محرومان است/حضور 600 دانشجو در اردوهای جهادی تابستان 97

 

مسئول گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: هم اکنون اعضای این گروه جهادی که در روستاهای بخش مرکزی شهرستان درمیان حضور دارند حدود 120 دانشجوی خواهر و برادر هستند که در چند روستای این منطقه به نام های حاجی عطا، کلاته نظر، اسکندر،قیک، تقندیک،دو نخی و جاجنگ مستقر بوده و علاوه بر خدمات پزشکی سایر خدمات در عرصه های مختلف به مردم ارائه می‌دهند.

 

یوسفی گفت: در بحث دندانپزشکی که مهمترین کار ما در این گروه جهادی است با در اختیار داشتن دو کلینیک سیار دندانپزشکی در روستای حاجی عطا مستقر هستیم که علاوه بر مردم خود این روستا، از سایر روستاهای نزدیک مردم برای انجام کارهای دندانپزشکی خود مراجعه می‌کنند.

 

وی بیان کرد: از سوم تا دهم مرداد ماه در این روستاها حضور خواهیم داشت و تا کنون بیش از 200 نفر در زمینه های داندانپزشکی به صورت کاملا رایگان ویزیت شده اند.

 

مسئول گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هدف از راه اندازی این گروه جهادی را کمک به مردم در مناطق محروم خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: طی سالهایی که از تشکیل این گروه جهادی می‌گذرد در راستای رسیدن به هدف خود تلاش کرده ایم و امیدواریم که بتوانیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی که تا کنون بسیار خوب بوده همکاری سایر نهاد های مربوط را با خود همراه کنیم تا گوشه ای از مشکلات مردم در روستاهای محروم و مرزی خراسان جنوبی برطرف شود.

 

حضور 600 دانشجو در اردوهای جهادی تابستان 97

ابوذر صلاحی فرمانده بسیج دانشجویی خراسان جوبی اظهار کرد: حضور دانشجویان در گروه های جهادی بسیار ارزشمند است.

 

وی افزود: در ایام تابستان امسال 600 دانشجو در اردهای جهادی شرکت خواهند کرد که این دانشجویان در عرصه های مختلف در بحث های آموزش،کار آفرینی و اشتغال، علمی، فرهنگی و هنری و... در راستای محرومیت زدایی تلاش می‌کنند.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: گروه جهادی که هم اکنون در روستاهای بخش مرکز ی شهرستان درمیان حضور دارند گروه جهادی حضرت فاطمه زهرا (س) از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستد که علاوه بر خدمات پزشکی در زمینه عمرانی، علمی آموزشی، فرهنگی، اشتغال و... در حال فعالیت هستند.

 

 

صلاحی عنوان کرد: از بین 600 دانشجویی که برای شرکت در اردوهای جهادی تابستان امسال ثبت نام کرده اند تا کنون در بسیاری از شهرستان‌های خراسان جنوبی گروه های جهادی حضور پیدا کرده و کارهای خود را انجام داده اند و در سایر شهرستان‌هایی که باقی مانده است پیش بینی شده که گروه های جهادی تا پایان تابستان حضور پیدا کنند.

 

وی عنوان کرد: برای شهرستان درمیان دو گروه جهادی دیگر طی روزهای های آینده اعزام خواهند شد.

 

منبع: خاورستان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها