مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

طرح دوام در محلات یزد اجرا می‌شود / آموزش؛ رمز کاهش تلفات در بحران

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: در راستای کاهش آسیب های جانی در مواقع بروز بحران و به ویژه زلزله، طرح دوام در محلات یزد یزد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۴۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، هادی هادی‌نسب از اجرای طرح دوام در محلات یزد خبر داد و گفت: در راستای کاهش آسیب های جانی در مواقع بروز بحران و به ویژه زلزله طرح آموزشی را برای آموزش مردم تدوین کرده و این آموزش ها تاکنون در چند محله به پایان رسیده و در محلات دیگری در حال انجام است.

هادی‌نسب با بیان اینکه هرچه مردم در قبل، حین و بعداز بحران آمادگی داشته باشند و بتوانند کمک کار دستگاه های امداد رسا باشند شاهد تلفات کمتری درزمان بحرا خواهیم بود اظهار داشت: آمادگی مردم در این زمینه لازم و کافی بوده و اگر در زمان بحران ادوات وجود داشته باشد و مردم آمادگی نداشته باشند مشکل ایجاد خواهد شد

وی با اشاره به پیشتازی استان یزد در زمینه آموزش مردم برای مواجهه باشرایط بحران ابراز داشت: موضوع زلزله قابل پیش بینی نیست و با توجه به اینکه گسل هایی در استان یزد در شهرستان بهاباد و ساغند وجود دارد باید از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تصریح کرد: هر چند در شهرستان بهاباد اقدامات خوبی توسط شهرداری و نظام مهندسی صورت گرفته و به طور جدی پیگیر آئین نامه 2800 در بحث ساخت و سازها هستند اما ساختمان های قدیمی زیر ساخت های مناسبی ندارند ونیاز به تقویت دارند.
هادی نسب در خصوص اقدامات پیش بینی شده برای کمک رسانی در مواقع بحران در بافت تاریخی هم گفت:در حال حاضر به دلیل حضور اتباع بیگانه در این بافت اکثر ساکنین منازل خود را تخلیه کرده اند اما به هر جهت در این بافت دسترسی به برخی مناطق به ویژه منازل فرسوده دشوار بوده و اگر خدای نکرده اتفاقی بیفتد با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد بنابراین برای کاهش تلفات در این بافت تلاش کردیم تا افرادی را دراین محلات آموزش دهیم تا در زمان بحران تا رسیدن دستگاه های امدادی به همشهریان خود کمک رسانی کنند

وی ادامه داد: توان مجموعه های دولتی در حد امداد رسانی و مدیریت بحران بوده و در مواقع بحران دستگاه های عضو کارگروه وارد میدان خواهند شد که تلاش داریم در این زمینه به یک زبان مشترک برسیم.
هادی نسب با بیان اینکه نمی توان گفت در مقابله با بحران از آمادگی 100 درصدی برخوردار هستیم اظهار داشت: در ما کشور در زمان بحران حس انسان دوستی خوبی وجود دارد و همه پای کار هستند اما هجوم ناخواسته خدمات در مواقع بحران در صورت عدم آموزش دست اندرکاران می تواند مشکل ساز باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه تجربه ثابت کرده دپو وسایل سخت افزاری به ویژه اداوات موتوری در مواقع بحران کارساز نیست اظهار داشت: درمواقع بحران باید از اداوات موتوری دستگاه های عضو کارگروه نظیر راهداری، بنیاد مسکن و... استفاده کرد اما در زمینه چادر و کانکس به اندازه کافی دپو داشتیم و در مواقع بحران استفاده از آن ها استفاده خواهیم کرد

این مسئول در پایان گفت: با اجرای طرح بازافرینی شهری و تخریب و بازسازی ساختمان های فرسوده دسترسی به مناطق مختلف بافت فراهم خواهد شد که امیدواریم این مشکلات در قالب این طرح حل و فصل شود.
ارسال نظرات