اندیشکده های تخصصی راهبردی بسیج اساتید، محملی علمی برای اقدام مؤثر اساتید در بازشناسی مسائل عینی استان ها، کشور و چاره جویی برای آنهاست.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۶۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

در دیدار دکتر سرپرست سادات با اساتید بسیجی استان اردبیل مطرح شد:

به گزارش سرویس بسیج  اساتید خبرگزاری بسیج، در این دیدار اساتید بسیجی استان اردبیل، مسئولین دو اندیشکده در حال تأسیس، مسئول استانی بسیج اساتید و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان حضور داشتند، دکتر سید ابراهیم سرپرست سادات معاون آموزشی سازمان بسیج اساتید کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر سرپرست سادات با ارائه گزارشی از وضعیت کشور، ضرورت توجه به توانمندی های کنونی نظام و انقلاب و داشته ها و سرمایه ها را از اهمّ وظایف اساتید دانشگاه ها برشمرده و بیان کردند که انسجام ملی با محوریت رهبری، مردم و رویکرد انقلابی، قدرت دفاعی بومی و قدرت انرژی و امنیت از عناصر قدرت جمهوری اسلامی است و در شرایطی که کشور در یکی از شرایط سخت خود قرار دارد و ذهن ها و دل های بسیاری به تبیین گری عالمانه اساتید دانشگاه ها محتاج است، انفعال، خاموشی و سکوت را نوعی مسئولیت گریزی و خودتحریمی دانست.

 

معاون آموزشی سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه مشکلات بسیاری در کشور وجود دارد اما ظرفیت حلّ آنها نیز در دسترس است، برنامه کنونی جبهه معارض با انقلاب و نظام اسلامی را قرار دادن مردم در برابر نظام  دانست که با ابزارهایی چون تحریم، ائتلاف منطقه ای علیه جمهوری اسلامی و با تلاش بی امان اپوزیسیون در جریان است. وی با بیان اینکه از نظر بسیاری از کارشناسان، فضای مجازی در شرایط کنونی هم بستر، هم عامل و هم محور عملیات روانی دشمن است، بیان کردند که همه جبهه معارض نظام در پشت نارضایتی مردم سنگر گرفته اند.

وی با بیان اینکه ساختار اقتصادی کشور متناسب با انقلاب اسلامی به ثمر نرسیده و ابزارها و مکانیزم های کنترل فساد هم کارا نبوده اند، وظیفه فوری اساتید انقلابی را حضور مؤثر در صحنه، در فضای مجازی، کار مضاعف، روشنگری و تبیین عالمانه، مطالبه گری و عدالتخواهی عنوان کرده و گفت: متأسفانه در داخل نیز برخی با قصور در انجام وظایف خود یا با اطلاع رسانی ضعیف، پمپاژ کننده ناامیدی و یأس یا عدم قاطعیت در برخورد با مفاسد بوده و امید و اعتماد مردم را نشانه گرفته اند.

دکتر سرپرست سادات در ادامه بیان کرد بازشناسی مسائل و ارائه راه حل در هر شرایطی رسالت اساتید دانشگاه است و اندیشکده ها محملی برای همین ضرورت است که می تواند در گام های نخست با فراتحلیل پژوهش های صورت گرفته بسیار کنونی، نظام و دولت را در حل مسائل کشور در همه سطوح یاری رساند.

در ابتدای این نشست دکتر مرتضی ابراهیمی مسئول بسیج اساتید استان نیز ضمن خوش آمدگویی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در بسیج اساتید استان، گزارشی نیز از جلسات ناظر به تأسیس اندیشکده های استان ارائه کرد. وی جلسات ناظر به تأسیس  اندیشکده راهبردی گردشگری و اشتغال استان اردبیل را موفقیت آمیز توصیف کرده و بیان کرد که  اندیشکده مذکور در مرحله اخذ موافقت اصولی قرار دارد.

در ادامه نیز  چند نفر از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه های استان، با بیان نقطه نظرات خود درخصوص مسائل روز کشور و اندیشکده ها، ظرفیت های استان اردبیل را در امر گردشگری بی نظیر دانسته و آمادگی خود را برای به ثمر رسیدن اندیشکده گردشگری و اشتغال استان و حلّ معضلات استان ازطریق همفکری و همگامی با رویکرد حلّ المسائلی سازمان بسیج اساتید اعلام کردند.

در پایان مراسم احکام مسئولیت دکتر توفیق حسن پور به عنوان معاونت تعلیم و تربیت بسیج استان اردبیل، دکتر اسماعیل گلی مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی و دکتر عزیز پور مهدی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد مشگین شهر اعطا شد. 

 

ارسال نظرات