فرمانده سپاه ناحیه ابوذر مشهد گفت: استراتژی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها این است که تمامی امتیاز‌هایی که در برجام به ایران تعلق گرفته است از او سلب شود و در عین حال ایران به تمام تعهدات خود پایبند باشد.
کد خبر: ۹۰۴۲۰۸۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرگرد پاسدار ابراهیمی پور در نشست بصیرتی سیاسی در جمع خواهران بسیجی در پایگاه الغدیر حوزه یک کوثر سپاه ناحیه ابوذر مشهد اظهار کرد: برجام به چند دلیل یک برنامه از پیش تعیین شده و یک تقسیم کار است؛ دلیل اول این است که طبق برجام همانطور که ایران تعهداتش را انجام باید دهد، کشور‌های اروپایی و آمریکایی و شورای امنیت بین المللی موظفند تحریم‌هایی را که قانون علیه ایران وضع کردند از طریق یک قانون دیگری لغو کنند. اتحادیه اروپایی و شورای امنیت این کار را انجام دادند، ولی رییس جمهور قبلی آمریکا (آقای اوباما) آن را فقط به حالت تعلیق درآورد و لغو نکرد.

وی ادامه داد: دلیل دیگر موضع اروپایی‌هاست که در کلام گفتند ما از شرکت هایمان حمایت می‌کنیم و برجام باید حفظ شود، ولی در صحنه عمل دیدیم حمایتی که این شرکت‌ها را نگه دارد را انجام ندادند؛ و دلیل دیگر مصاحبه مطبوعاتی رییس‌جمهور فرانسه بود که گفت ما تاحدی می‌توانیم مقاومت کنیم و این یک واقعیت جهانی است که ایران باید در رابطه با مسایل موشکی و غیره  با آمریکا برسر میز مذاکره بنشیند.

فرمانده سپاه ناحیه ابوذر ادامه داد: استراتژی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها این است که تمامی امتیاز‌هایی که در برجام به ایران تعلق گرفته است از او سلب شود و در عین حال ایران به تمام تعهدات خود پایبند باشد.

وی در رابطه با استراتژی ایران در مقابل بازگشت تحریم‌ها افزود: ما در رابطه با بازگشت تحریم‌ها دو استراتژی داریم اول اینکه  فشار تحریم‌ها و مسایل اقتصادی به مردم منتقل نشود و دوم  شروع فشار  بر اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تاحدی که از موضع خودشان کوتاه بیایند.

ابراهیمی‌پور در ادامه مطلب افزود: برای این استراتژی وجود مفسدین اقتصادی و بی ارادگان سیاسی و نیز عدم ارتقای سطح مطالبه‌گری خودمان  سه مشکل پیش روست.
 
وی به نقش مطالبه‌گری ملت اشاره کرد و گفت: همچون توافق FATF که با یک موج غیرت مردمی به تصویب نرسید این قدرت مطالبه‌گری لزوما به این معنی نیست که در خیابان‌ها صرفا تجمع شود.

گفتنی است؛ در این نشست حکم مسئولیت خواهر فرهمند فرمانده گردان کوثر حوزه یک با حضور مدیر عملیات، مدیر بازرسی و  مدیر دفتر بسیج دانش آموزی اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها