رییس مرکز پژوهش های مجلس، توضیحاتی پیرامون التهابات ارزی ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۴۲۱۲۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
 
 
 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، کاظم جلالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به التهابات در بازار ارز، گفت: سیاست های بانک مرکزی در بحث ارز و دلار  چندان  شفاف نبود و دولت و بانک مرکزی باید از ماه ها قبل در این باره اقدامات جدی را انجام می دادند، چراکه مشخص بود ترامپ از برجام خارج می شود .

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه که در بازار ارزی مشاهده می شود هنوز نمی تواند اتصال مستقیم به تحریم پیدا کند و در واقع جنگ روانی بوده که علیه کشور راه افتاده است.

تعطیل کردن صرافی ها سبب هدررفت منابع ارزی شد

وی با بیان اینکه اولین گام تحریم 60 روزه از 12 مرداد آغاز می شود، ادامه داد: تحریم 90 روزه نیز از 13 آبان آغاز می شود، بنابراین سیاست های ارزی دارای نقص بوده که در همان زمان نیز مورد نقد قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی سیاست های نادرست ارزی، یادآور شد: ارز 4 هزار و 200 تومانی، اعلام آمرانه آن به بازار، تعطیل کردن صرافی ها، عدم تشکیل بازار ثانویه و اینکه به مردم گفته شود که همه نوع کالا با ارز 4 هزار و 200 تومان تامین می شود سبب هدررفت منابع ارزی شد.

ارز دولتی تنها باید در کالاهای اساسی و ضروری مصرف شود

وی افزود: دولتمردان نیز در شرایط کنونی عنوان کرده اند که لیست دریافت کنندگان ارز دولتی ارائه شود تا مشخص شود این ارزها در چه حوزه هایی به کار گرفته شده است و در شرایط کنونی اگر ارز دولتی 4 هزار و 200 تومان و یا 3 هزار و 800 تومان باقی بماند، تنها باید در کالاهای اساسی و ضروری مصرف شود.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی، ادامه داد: اگر مسافر علاقه مند است به خارج از کشور سفر کند،  حتما باید بازار ثانویه وجود داشته باشد که ارز خود را از آنجا تامین کند.

دولت در حال تجدیدنظر در سیاست های ارزی است

وی با اشاره به دیگر سیاست های نادرست ارزی، اظهار داشت: به سفارتخانه ها بخشنامه شده بود که با ارز 4 هزار و 200 تومانی ویزا صادر کنند و ارز آن را دولت پرداخت کند که این کارها به منابع ارزی کشور آسیب رساند.

 رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این سیاست های ارزی باید سریع تجدیدنظر می شد که دولت در حال تجدیدنظر است و در اصلاح این سیاست ها جدی است.

ارسال نظرات